دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1401 - 13:13

همه چیز راجع به درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

درب اتوماتیک انتخابی مناسب برای ورودی ساختمان شما می باشد. اگر برای یک ساختمان تجاری قصد خرید درب دارید یا برای منزلتان قرار است دربی تهیه کنید، انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای هوشمندانه است. شکل زیبایی که این نوع درب ها در ساختمان ایجاد می کنند غیرقابل چشم پوشی است.
کد خبر : 653208
image-20220417130501-1.jpeg

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا  درب اتوماتیک انتخابی مناسب برای ورودی ساختمان شما می باشد. اگر برای یک ساختمان تجاری قصد خرید درب دارید یا برای منزلتان قرار است دربی تهیه کنید، انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای هوشمندانه است. شکل زیبایی که این نوع درب ها در ساختمان ایجاد می کنند غیرقابل چشم پوشی است.


گروه صنعتی آکام با تولید درب های اتوماتیک شیشه ای با کیفیت بالا به شما در انتخاب راحت این درب ها کمک می کنند. این نوع درب ها مشکل درب های دستی را ندارند و بدون نیاز به لمس باز می شوند که از مزایای بارز این نوع درب ها می باشد.


این مزیت زمانی بسیار کارآمد است که شما به دلیل پر بودن دستتان از وسایل نتوانید درب را باز کنید یا اینکه برای افراد ناتوان بدون دردسر باز کردن درب می توانند وارد ساختمان شوند.


نحوه کار درب های اتوماتیک شیشه ای


درب اتوماتیک شیشه ای از سنسور ها، پانل، کنترل باکس، قرقره و موتور تشکیل شده اند. گروه صنعتی آکام با تولید درب های اتوماتیک با بهترین قطعات به کار برده شده در آن، موجب دوام بیش تر درب اتوماتیک شیشه ای شما می شود.


همه چیز راجب درب های اتوماتیک شیشه ای


درب های اتوماتیک با وجود سنسورهایی در درب؛ حرکت اجسام را تشخیص داده و سیگنالی به گیرنده مکانیسم ارسال می کند، پس از آن موتورهای درب شروع به حرکت می کنند. با حرکت موتور قرقره، درب به حرکت در می آید و باز می شود. سنسور ها همچنین زمان تردد افراد از درب را تشخیص داده و درب ها در آن لحظه بسته نمی شوند که از گیر کردن افراد جلوگیری می شود.


سنسور های موجود در درب اتوماتیک شیشه ای عبارتند از: سنسور تشخیص حرکت یا نوری، سنسور فشاری و سیستم اینترکام. در سنسور های تشخیص حرکت از حسگر های نوری استفاده می شود. حسگر های نوری مایکروویو با ارسال پالس هایی، وجود اجسام متحرک را شناسایی می کنند همچنین مادون قرمز غیرفعال نیز گرمای بدن اجسام را تشخیص داده و درب باز می شود.


در سنسور های فشاری از یک پد الکترونیکی استفاده می شود که با قرارگیری افراد روی آن و تشخیص به وسیله پد الکترونیکی، سیگنال باز شدن به گیرنده درب ارسال می شود.


انواع درب اتوماتیک



درب اتوماتیک شیشه ای انتخاب خوبی برای بزرگ نشان دادن فضا و زیبایی دو چندان آن است. وجود انواع مختلف این درب ها باعث شده که در هر فضایی متناسب با سبک طراحی ساختمان، محدودیت فضا و ... به کار برده شوند. گروه صنعتی آکام با تولید انواع درب های اتوماتیک، گزینه های انتخاب را برای شما بیش تر کرده است.


الف) درب اتوماتیک شیشه ای سوئینگ



همه چیز راجب درب های اتوماتیک شیشه ای


درب اتوماتیک سوئینگ از یک یا چند پانل درست شده است و می توانند به صورت فریملس یا فریم دار ارائه شوند که درب های لولایی فریملس شکل مدرنی به ساختمان می بخشد و اما درب های فریم دار با وجود پانل های آن محکم تر بوده و مقاومت بالایی دارند. این درب ها می توانند در انواع یک لنگه و دو لنگه تولید شوند.


ب) درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ



همه چیز راجب درب های اتوماتیک شیشه ای



درب های فولدینگ با خاصیت جمع شوندگی که در مکانیسم آن ها وجود دارد برای محیط هایی که کم عرض هستند، مناسب است.



ج) درب اتوماتیک اسلایدینگ


درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ(کشویی)‌ یکی از پرکاربردترین درب های اتوماتیک شیشه ای است. این درب ها با داشتن سنسور تشخیص حرکت موتور درب فعال شده و لنگه های درب روی ریلی باز و بسته می شوند. همچنین برای رفت و آمدهای دو طرفه کاربرد دارند.



همانطور که از اسم این درب مشخص است، مانند کشو باز می شود و فضای کمی را اشغال می کند. درب های اتوماتیک کشویی تولید شده توسط گروه صنعتی آکام از بهترین شیشه ها و ابزارآلات استفاده شده و شکل منحصر به فردی دارند.


د) درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی



همه چیز راجب درب های اتوماتیک شیشه ای


درب های تلسکوپی از چندین لنگه تشکیل شده اند که به هنگام باز شدن، در امتداد یکدیگر حرکت می کنند و درب باز و بسته می شود. این درب ها به دلیل فضای کمی که اشغال می کنند برای محیط هایی با محدودیت فضا؛ انتخاب فوق العاده ای می باشند.


درب اتوماتیک شیشه ای دایره ای


درب های اتوماتیک دایره ای برای فضاهایی که نمای دایره ای یا منحنی کل دارند، مناسب است. این درب ها فضای بیش تری اشغال کرده و برای محیط ها با فضای بزرگ مناسب است. همچنین طراحی خاص این نوع درب های اتوماتیک باعث شده که انرژی بیش تری را در محیط ذخیره کرده و از اتلاف آن جلوگیری کنند.


همه چیز راجب درب های اتوماتیک شیشه ای



درب اتوماتیک شیشه ای در مقایسه با درب های سنتی


درب های اتوماتیک با مکانیسمی که دارند رفت و آمد را برای افراد بسیار آسان تر کرده و دردسر های درب سنتی را ندارند. برای قفل کردن و باز کردن درب های سنتی، کلید لازم است. در صورت گم کردن کلید ها؛ باز کردن این درب ها بسیار مشکل است.


درب های اتوماتیک هوشمندی که تولید شده اند، به وسیله رمزگذاری باز می شوند یا با نصب برنامه هایی روی گوشی موبایل خود می توانید به راحتی آن را باز کنید. حتی اگر خارج از خانه باشید، برای افرادی که پشت درب هستند قادر خواهید بود که درب را از راه دور و بدون نیاز به حضور شما، باز کنید. این ویژگی ها باعث محبوب شدن بیش تر درب های اتوماتیک شده است.


مزایای درب اتوماتیک شیشه ای


استفاده از شیشه در درب های اتوماتیک باعث شکل منحصر به فردی در این درب ها شده است که برای محیط های مختلف کاربرد دارد.


1) ورود بیش تر نور طبیعی به محیط


استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای موجب شده است که نور طبیعی بیش تری وارد محیط شده و نیاز کم تری به نور های مصنوعی داشته باشد که این خود باعث صرفه جویی بیش تر در انرژی می شود.


امروزه با تولید درب های اتوماتیک فریملس، علاوه بر نور بیش تری که به فضا وارد می کند؛ شکلی زیبا و مدرن به محیط می بخشد که مناسب با انواع سبک های دکوراسیونی می باشد.


2) امنیت بیش تر درب های اتوماتیک شیشه ای


درب اتوماتیک شیشه ای با دارا بودن سنسور های تشخیص حرکت و فشاری بسیار ایمن بوده و حتی در مواقع اضطراری نیز به راحتی باز می شوند و امکان خروج را فراهم می کنند.


3) حفظ انرژی بیش تر توسط درب اتوماتیک شیشه ای


عملکرد درب اتوماتیک موجب شده که بعد از ورود و خروج افراد بلافاصله بسته شوند و از هدررفت بیش تر انرژی جلوگیری نمایند. همچنین شیشه های سکوریتی به کار رفته در درب ها علاوه بر دارا بودن مقاومت بالا، عایق خوبی برای انرژی می باشند.



انتهای پیام/ ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته