دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1401 - 12:06
روزنامه‌‎نگار آمریکایی تشریح کرد؛

شاخصه فرامرزی بودن مقاومت برای آرمان قدس/ چرا رژیم صهیونیستی نمی‌تواند فلسطینی‌ها را شکست دهد؟

رمزی بارود معتقد است تل‌آویو در حال حاضر در تلاش است قیام مردم فلسطین را منحصر به اردوگاه جنین بداند درصورتی‌که جغرافیای مقاومت بسیار گسترده‌تر است.
کد خبر : 653168
رمزی بارود



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، رمزی بارود نویسنده و سردبیر روزنامه فلسطین کرانیکل در مقاله‌ای در وب‌سایت تحلیلی- خبری آنتی‌وار در خصوص تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی معتقد است که نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درصدد این است که هرگونه قیام و حق‌طلبی را به شمار اندکی از جوانان کم‌تجربه و احساساتی در منطقه‌ای کوچک ازجمله اردوگاه جنین منحصر کند تا این اندیشه را بسط دهد که به دلیل ریشه‌ای نبودن موضوع می‌توان با مشت آهنین و خشونت بر مشکلات فائق شد.


وی ادامه می‌دهد: به دلایلی اسرائیل اصرار دارد مجموعه حملاتی را که اخیراً توسط فلسطینی‌ها انجام شده به یک مکان خاص، یعنی اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری مرتبط کند. با انجام این کار، دولت نفتالی بنت که با مشکلات عدیده‌ای دست‌به‌گریبان است می‌تواند به‌سادگی دستور عملیات نظامی مرگبار دیگری در جنین بدهد تا به شهروندانش اطمینان دهد که اوضاع تحت کنترل است.



شاخصه فرامرزی بودن مقاومت برای آرمان قدس/ چرا رژیم صهیونیستی نمی‌تواند فلسطینی‌ها را شکست دهد؟

رمزی بارود نویسنده آمریکایی-فلسطینی


رژیم صهیونیستی در خشن نشان دادن مقاومت فلسطین ناکام بوده است


به‌واقع رمزی بارود می‌خواهد بگوید که فردی مثل بنت در خود و رژیم اشغالگر توان حل مشکلات ریشه‌ای فلسطین را نمی‌بیند و از طرفی می‌خواهد به ساکنان سرزمین‌های اشغالی هم این اطمینان را بدهد که مشکل لاینحلی وجود ندارد. به همین دلیل است که وی دست به چنین تفاسیری از تحولات اخیر زده است.


در راستای سیاست بنت، ارتش اسرائیل در نهم آوریل به اردوگاه آوارگان جنین یورش برد، یک فلسطینی را به شهادت رساند و ۱۰ نفر دیگر را زخمی کرد تا بگوید که منبع شورش اخیر را یافته و با آن برخورد کرده است درصورتی‌که همگان می‌دانند که وخامت اوضاع بسیار وسیع‌تر است و جنین تنها نمونه‌ای کوچکی از قیامی بزرگ است.


رمزی بارود به برخی از حملات اخیر به صهیونیست‌ها فلاش‌بک می‌زند تا موضوع خاصی را روشن کند و ارتباط مشکوک بین این حملات را زیر ذره‌بین ببرد.



مشکل اسرائیل اصرار بر ارائه راه‌حل‌های نظامی کوتاه‌مدت برای یک مشکل بلندمدت است که خود ناشی از همین «راه‌حل‌های نظامی» است یعنی اینکه رژیم تل‌آویو در دور باطل گیر افتاده است



وی می‌افزاید که این تحولات با حمله با چاقو در ۲۲ مارس در شهر جنوبی بئرشبه (بئر السباء) که منجر به کشته شدن چهار نفر شد شروع شد و با کشته شدن سه اسرائیلی در تل‌آویو ازجمله دو افسر ارتش خاتمه یافت. بارود این حملات را تا حدی هماهنگ شده می‌داند.


وی ادامه می‌دهد که تمام حملاتی که از ۲۲ مارس شروع شد به‌استثنای بئرشبه با استفاده از سلاح گرم انجام شد. تیراندازان، همان‌طور که در فیلم‌های آماتور برخی از وقایع و اظهارات شاهدان عینی اسرائیل نشان داده شده، به‌خوبی آموزش‌دیده بودند و با خونسردی زیادی عمل می‌کردند.


بارود می‌خواهد این موضوع را بیان کند که در ویدئوهایی که مردم عادی اسرائیل از این حملات به‌ویژه آن‌ها که مسلحانه بودند منتشر کردند می‌توان افرادی خونسرد را یافت که بدون هیچ نگرانی عملیات خود را انجام می‌دادند.


بارود ادامه می‌دهد: به‌عنوان نمونه، رویداد ۲۷ مارس تحت در "حضره" بود که توسط دو پسرعمو به نام‌های ایمن و ابراهیم اقبریه، از شهر عرب‌نشین "ام الفهم"، در داخل اسرائیل انجام شد. رسانه‌های اسرائیلی از مهارت‌ غیرقابل‌انکار مهاجمان مجهز به سلاح‌هایی خبر دادند که به گفته آژانس خبری اسرائیلی "تازپیت"، بیش از ۳۰ هزار دلار هزینه برای خرید آنها لازم است.


وی به حملات علیه صهیونیست‌ها در جریان انتفاضه دوم حدفاصل سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ اشاره می‌کند و می‌گوید برخلاف حملات فلسطینی‌ها که در جریان انتفاضه دوم فلسطین که در پاسخ به خشونت‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی انجام شد، حملات اخیر عموماً دقیق‌ترند، به دنبال پرسنل پلیس و نظامی هستند و به‌وضوح با هدف متزلزل کردن احساس امنیت کاذب اسرائیل و تضعیف آن انجام می‌شوند.




بیشتر بخوانید:


حمله صهیونیست‌ها به شبستان‌های مسجدالاقصی/ موج تنفر مردم فلسطین و منطقه از اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها در حال افزایش است


هجوم صدها نظامی صهیونیست به مسجدالاقصی + ویدئو


حماس توافق آتش‌بس با اسرائیل را تکذیب کرد


شادمانی خاخام‌های صهیونیست پس از ورود به مسجدالاقصی + ویدئو




بارود بار دیگر بر خونسردی عجیب مهاجمان در ۲۹ مارس در "بنی براک" اشاره می‌کند و می‌گوید: به‌عنوان‌مثال، در حمله بنی براک، یک زن اسرائیلی که در محل حادثه حضور داشت به خبرنگاران گفت که فرد مهاجم از عابران خواست که از محل دور شوند زیرا نمی‌خواست زنان یا کودکان هدف قرار گیرند."


بارود می‌خواهد بگوید که مبارزان فلسطین حتی در آن حمله بسیار حساس به فکر جان مردم بودند که نشان از خشن نبودن آنان دارد درحالی‌که گزارش‌های سرویسهای اطلاعاتی اسرائیلی اخیراً درباره «موج تروریسم» در آستانه ماه مبارک رمضان هشدار داده‌اند تا بگویند که فلسطینی‌ها بسیار خشن هستند و باید با خشونت و اقدام نظامی به آن‌ها پاسخ داد.


به گفته بارود، پس از حمله بئرشبه، مقامات اسرائیلی به مسئولیت داعش اشاره کردند که با توجه به اینکه داعش نیز مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود، ادعایی راحت بود. این نظریه اسرائیلی‌ها مبنی بر داعشی شدن مقاومت فلسطین به‌سرعت به حاشیه رانده شد، زیرا آشکار شد که سایر مهاجمان فلسطینی وابستگی‌های سیاسی دیگری داشتند یا، مانند پرونده بنی براک، اصلاً وابستگی مشخصی نداشتند.


سردرگمی و اطلاعات غلط برای روزها ادامه داشت. اندکی پس از حمله تل‌آویو، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع رسمی از دو مهاجم صحبت کردند و مدعی شدند که یکی از آن‌ها در ساختمان مجاور گیر افتاده است. این ادعا نادرست بود زیرا تنها یک مهاجم وجود داشت که ساعاتی بعد در شهری دیگر کشته شد.


برخی از مقامات راست افراطی اسرائیل مثل "ایتامار بن گویر" هم از بابت تبلیغاتی به کمک بنت آمدند تا بر طبل خشونت علیه فلسطینیان بکوبند و آن‌ها را وابسته به داعش و آن‌ها منحصر به مناطقی محدود معرفی کنند.


اینجاست که بارود به نکته مهمی اشاره می‌کند. وی می‌گوید: نفتالی بنت در سی‌ام مارس به‌جای دعوت صهیونیست‌های سرزمین‌های اشغالی به آرامش از آن‌ها خواست تا خود را مسلح کنند. او در بیانیه‌ای ویدیویی گفت: «هرکسی که مجوز حمل سلاح دارد الآن باید مسلح شود.»



اگر اسرائیل تحت سیستم کنونی اشغال نظامی و تعمیق آپارتاید به ظلم و ستم علیه مردم فلسطین ادامه دهد، فلسطینی‌ها مطمئناً تا زمانی که ظالم را شکست ندهند، به قیام و مقاومت خود ادامه خواهند داد زیرا هیچ مقدار خشونت اسرائیل نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد



برای آرام کردن اسرائیلی‌های خشمگین، ارتش اسرائیل بارها به شهر و کمپ آوارگان جنین حمله کرد و هر بار چندین فلسطینی کشته و زخمی ازجمله بسیاری از غیرنظامیان را پشت سر گذاشت.


در این میان همان‌گونه که بارود اشاره می‌کند به نظر می‌رسد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به‌طور کامل از توده‌های مردم حذف شده است. اظهارات عباس نشان‌دهنده جدایی او از واقعیت خشونت اسرائیل، اشغال نظامی و آپارتاید در سراسر فلسطین است. به همین دلیل، عباس به‌سرعت حمله به صهیونیست‌ها در تل‌آویو را مانند حملات قبلی محکوم کرد و هر بار بر لزوم حفظ "ثبات" و جلوگیری از "وخامت بیشتر اوضاع" تأکید کرد.



شاخصه فرامرزی بودن مقاومت برای آرمان قدس/ چرا رژیم صهیونیستی نمی‌تواند فلسطینی‌ها را شکست دهد؟

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین


متأسفانه تشکیلات خودگردان در مسیر دلخواه تل‌آویو در حال حرکت است


این فعال ضد جنگ می‌پرسد: وقتی رنج فلسطینی‌ها با خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست، گسترش شهرک‌های غیرقانونی، سرقت زمین، و به لطف رویدادهای بین‌المللی اخیر، ناامنی غذایی نیز همراه شده است، عباس به چه ثباتی اشاره می‌کند؟


مقامات و رسانه‌های اسرائیلی بار دیگر به‌راحتی تقصیر را به گردن جنین انداختند زیرا می‌خواستند این تصور را ایجاد کند که پدیده جدید حملات تلافی‌جویانه فلسطینی‌ها محدود به یک مکان کوچک است، جایی که در درون سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و می‌توان به‌راحتی با آن مقابله کرد.


بارود تأکید می‌کند که عملیات نظامی اسرائیل در اردوگاه جنین شاید در راستای برنامه سیاسی نفتالی بنت، حس قدرت وی را به محافل اسرائیل‌ها منتقل کند اما چون موقت و گذرا است درنهایت بی‌نتیجه رها خواهد شد. همه به یاد دارند که این اردوگاه زنده و مقاوم از دل خرابه‌های بر جامانده از حمله آوریل ۲۰۰۲ صهیونیست‌ها سر برافراخته است.


بدون شک حملات مجدد فلسطینی‌ها از جغرافیای بسیار گسترده‌تری ازجمله نقب، ام الفهم، کرانه باختری و بسیاری مناطق دیگر صحبت می‌کند.


بارود تصریح می‌کند که مشکل اسرائیل اصرار بر ارائه راه‌حل‌های نظامی کوتاه‌مدت برای یک مشکل بلندمدت است که خود ناشی از همین «راه‌حل‌های نظامی» است یعنی اینکه رژیم تل‌آویو در دور باطل گیر افتاده است. اگر اسرائیل تحت سیستم کنونی اشغال نظامی و تعمیق آپارتاید به ظلم و ستم علیه مردم فلسطین ادامه دهد، فلسطینی‌ها مطمئناً تا زمانی که ظالم را شکست ندهند، به قیام و مقاومت خود ادامه خواهند داد زیرا هیچ مقدار خشونت اسرائیل نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب