دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1394 - 16:50
در دیدار جمعی از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی یزد

آیت‌الله ناصری: باید از ظرفیت وجود نخبگان در کشور استفاده کنیم

هیأت رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد همزمان با سومین روز از ایام‌الله دهه فجر همراه با جمعی از دانشگاهیان استان با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار و یک بار دیگر با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان کردند..
کد خبر : 65315

به گزارش خبرنگار آنا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در این دیدار با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، برگزاری این گونه جلسات را با حضور دانشگاهیان، نخبگان و دست‌اندرکاران امور اداره کشوری ارزشمند دانست و گفت: با این گونه جلسات می‌توان مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، انسانی و ... را حل و با برطرف کردن نوافص و مشکلات طرح هایی برای پیشرفت بیشتر داشته باشیم.


وی افزود : ضرورت دارد و لازم است در هر نقطه و استان، نخبگان، روحانیون ،دانشگاهیان و اقتصادانان و کسانی که مسئولیت دارند بخصوص متخصصان رشته‌های مختلف در مسائل مختلف گردهم جمع شوند، بحث‌های علمی داشته باشند، وارد کار شود و به دولتمردان کمک کنند تا کمبودها و نواقص برطرف شود و ضرورت‌های مسائل را برنامه‌ریزی و ترمیم کنند.


ناصری با انتقاد به سیستم فرسوده کشور در بخش اداری ، کاری و آموزشی گفت: باید با وجود نخبگان در کشور از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نخبگان با یک طرح و برنامه‌ریزی جدید طرحی نو در مدیریت و اقتصاد کشور داشته باشند.


وی درباره اقتصاد گفت: کاری که ما می‌کنیم اقتصاد نیست، تجارت است. تجارت غیر از اقتصاد است و در مساله اقتصادی باید به این فکر کنیم که چه حرکتی و برنامه‌ای انجام دهیم و چه روشی به‌کار گیریم که بیشتر به نفع جامعه و پیشرفت کشور باشد و از این امکانات بیشترین بهره‌برداری و استفاده را ببریم.


وی ادامه داد: یزد شهر دارالعلم و دارالعباده است و علمای وارسته و بزرگی داشته است که اهل کمال ، فضائل و تحقیق بودند و نتیجه تلاش و زحمت آنها تربیت انسان‌های خوب و مدیران مدبر و عاقل بوده است.


امام جمعه گفت : بحمدالله دانشگاه‌های ما خوب رشد کرده و تحقیقات و پژوهش‌های خوبی صورت گرفته است. این تحقیقات باید همراه دین باشد و باید آموزش و پرورش نسل جوان ما را به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کند.


در این دیدار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به نمایندگی از رئیس واحد ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گزارش مختصری از عملکرد و فعالیت‌های این دانشگاه را ارائه داد.



حجت الاسلام کمال خواجه‌پور گفت: واحد یزد دارای 26 رشته دکتری ، 65 رشته گرایش کارشناسی ارشد و دارای 16000 دانشجو با 178 عضو هیات علمی می باشد که تا کنون بیش از 40000 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند .


خواجه پور ادامه داد : بحمد الله مهمترین پروژه ایی که بعد از انقلاب راه اندازی شد دانشگاه آزاد اسلامی بود و بزرگترین کار فرهنگی بعد از انقلاب در این راستا صورت گرفت که رشد کمی خوبی داشتیم انشا الله رشد کیفی هم در تمام زمینه ها که نظر ریاست عالیه دانشگاه دکتر میرزاده هم است، خواهیم داشت .


وی اظهار کرد : در مورد بحث فرهنگی فعالیت های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است وهمه ما نیازمند شناسایی اهداف و آرمان های انقلاب هستیم .


معاون فرهنگ دانشجویی واحد یزد گفت : استان یزد از پتانسیل و ظرفیت های خوبی برخوردار است بخصوص در بخش پزشکی که پیشرفت های خوبی داشته است .


در این دیدار رؤسا و نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی شهید صدوقی، دانشگاه یزد نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند.


در ابتدای این جلسه دکتر صدرا ابرقویی دبیر ستاد دانشجویی و اساتید سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی از جلسات برگزار شده و فعالیت‌های انجام شده در این مدت سپری شده از ایام الله دهه فجر ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته