دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1394 - 16:39
دکتر زارع در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس روسای باشگاههای پژوهشگران جوان و نخبگان خبر داد:

شکل گیری معاونت کارآفرینی و تجاری سازی در باشگاه/ راه اندازی شهر رسانه و شهر بین المللی دانایی

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نحبگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: اکنون روند مهاجرت نخبگان به خارج از کشور کندتر از گذشته شده است و می توانیم این مهاجرت را دو طرفه کنیم.
کد خبر : 65311

دکتر کریم زارع صبح امروز در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ساری گفت: اکنون حضور نخبگان ایرانی مقیم خارج به داخل کشور محدود است که می توانیم با حمایت های ویژه از آنان ، مهاجرت آنان را دو طرفه کنیم.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی حمایت از نخبگان و پژوهشگران در دستور کار قرار داشت ، ادامه داد: در گذشته از طریق خیرین و امروز با تشکیل صندوق حمایت از پژوهشگران و نخبگان جوان ، از ایده و تفکر آنان حمایت و استفاده می شود.


زارع با بیان اینکه دو و نیم درصد بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی برای امر پژوهش و حمایت از نخبگان جوان است، اظهار داشت: چهل درصد از استعداد های درخشان این باشگاه از دانشگاههای ملی و بین المللی هستند.


وی با تاکید بر این نکته که این باشگاه با تحت پوشش قرار دادن جوانان نخبه دانشگاههای دولتی نظیر دانشگاه های صنعتی شریف ، شهید بهشتی ،تبریز و شیراز فعالیت جدی دارد، ادامه داد: نخبگان ایرانی خارج از کشور نظیر دانشجویانی از دانشگاههای کانادا و اروپا نیز از این باشگاه تسهیلات می گیرند.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: این باشگاه از مقالات برتر و مهم ، تفکر و ایده ای که وارد بازار می شود در ثبت و تجاری سازی ایده و ادامه تحصیل نخبگان حمایت جدی می کند.


وی بر لزوم حمایت دولت از نخبگان و پژوهشگران جوان دانشگاهی تاکید کرد و گفت: اکنون نخبگان ایرانی خارج از کشور تمایل آمدن به داخل کشور را دارند.


وی به سهم 10.76 درصدی باشگاه پژوهشگران از تولید مقالات و رکوردهای علمی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: اکنون از 53239 مقاله علمی به نام دانشگاه آزاد اسلامی در مجلات معتبر بین المللی ثبت شده است که 5733 مقاله مربوط به اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان است.


زارع با اشاره به توجه ویژه دکتر میرزاده به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و تصویب هیات امنای باشگاه از شکل گیری معاونت کارآفرینی و تجاری سازی در باشگاه خبر داد.


وی گفت: توان باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان در تولید علم و تجاری سازی آن بالا است و اعتقاد داریم می توانیم شهر بین المللی دانایی و شهر رسانه را با کمک و حمایت همه متخصصین داخلی و خارجی در کشور شکل دهیم.


وی ماموریت جدید دانشگاه را تبدیل ایده به محصول و تبدیل علم به عمل عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته