دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1394 - 16:11
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

هنرستان‌ 3 ساله می‌شود/ دروس دبیرستانی‌ها افزایش می‌یابد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: زمان تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، از سال آینده از دو به سه سال افزایش می‌یابد.
کد خبر : 65306

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان اظهارکرد: ساعات آموزشی دانش آموزان بر اساس سند برنامه درسی ملی در دبیرستان‌ها 35 ساعت و در هنرستان‌ها بین 36 تا 40 ساعت در هفته خواهد بود و هر مدرسه می‌تواند در طول سال 50 ساعت فوق برنامه برای دانش آموزان خود در نظر گیرد.


وی تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده در شاخه نظری چهار رشته علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی و معارف اسلامی را داریم و در شاخه کار و دانش 120 رشته مهارتی و در شاخه فنی و حرفه‌ای هم 27 رشته فنی خواهیم داشت.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از افزوده شدن برخی دروس به کتاب‌های دانش آموزان خبر داد و افزود: درس انسان و محیط زیست، بهداشت و سلامت، کارگاه کارآفرینی و اشتغال و هنر و تربیت بدنی به دروس دانش آموزان دبیرستانی اضافه شده است.


محمدیان ادامه داد: زنگ ورزش همچنان هفته‌ای دو ساعت خواهد بود و آن به برنامه درسی دانش آموزان سال سوم متوسطه و هنرستان‌ها یک ساعت در هفته افزوده خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته