دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سید ضیا هاشمی:

به رئیس سازمان سینمایی مشاوره‌های غلط می‌رسد/ شورای راهبردی اکران یک شورای زائد است

تهیه‌کننده و مدیر سینمایی در رادیو گفت‌وگو ضمن انتقاد از طرح‌های اجرایی سازمان سینمایی به‌خصوص در ماه‌های اخیر، اعتراضات صریحی نسبت به عملکرد شورای عالی اکران مطرح کرد
کد خبر : 652873
سید ضیا هاشمی



به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، برنامه «سینما معیار» با موضوع بررسی فعالیت‌های شورای راهبردی اکران، در ارتباط تلفنی با سید ضیا هاشمی (تهیه‌کننده و رئیس انجمن صنفی تهیه‌کنندگان) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.


ضیا هاشمی در مصاحبه تلفنی با برنامه «سینما معیار» گفت: شورای راهبردی اکران یک شورای زائد است. عده‌ای از مشاوران که در حوزه اکران خوب نیستند به رئیس سازمان سینمایی مشاوره‌های غلط می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تا شوراها و کمیسیون‌ها مختلف در بدنه سینما ایجاد شوند.


رئیس انجمن صنفی تهیه‌کنندگان ادامه داد: شورای عالی اکران قرار بود مشکلات احتمالی ایجاد شده میان سینمادار و پخش‌کننده و مردم را برطرف کند، اما عملا این شورا هیچ کار یا برنامه‌ای برای فعالیت ندارد و در ۸ سال گذشته حتی یک جلسه هم برگزار نکرده است.


ضیا هاشمی با اشاره به این که برنامه‌ریزی برای اکران کار ساده‌ای است، به مسئولین سینمایی توصیه کرد: اگر می‌خواهید کاری از پیش ببرید در حوزه تولید سینمایی فعالیت‌های مثبت انجام دهید.


وی با بیان این که تولید سینمایی با آشفتگی‌های متعددی همراه است، عنوان کرد: اکران همیشه با محاسبه عرضه و تقاضا پیش می‌رود و ما نمی‌توانیم به مردم زور بگوییم که فلان فیلم را ببینند.


این تهیه‌کننده با اشاره به این که فیلم‌های بسیار پر مخاطب در سینمای ایران اندک هستند، اظهار داشت: در شرایط فعلیِ سینمای ایران دیگر فیلم‌های پرفروش یا پرمخاطب ساخته نمی‌شوند. اکران نوروز ۱۴۰۱ یک اشتباه بود، آثار به نمایش درآمده در این ایام از میان ۲۱ فیلم انتخاب شد و فیلم‌های بیشتری برای انتخاب یا اکران دعوت نشدند. برخورد با برخی فیلم‌ها نیز درست نیست، مثلا فیلم سینمایی «چپ، راست» به دلایل سلیقه‌ای و بچگانه‌ای پشت سد اکران گیر کرده است.


ضیا هاشمی با بیان این که سینمای ایران برای فعالیت بهتر به یک لوکوموتیو پیشران نیاز دارد، تصریح کرد: در جریان اکران نوروز ۱۴۰۱ اتفاق‌هایی به راه افتاد (از جمله مساله‌ای که آقای داریوش مهرجویی داشت) که برای سینمای ایران هزینه داشت. به نظرم مشاوره‌های غلطی که به رئیس سازمان سینمایی می‌رسد، سینمای ایران را با مسائل جنجالی بزرگی درگیر کرد. متاسفانه در حال حاضر دولت و صنف پای سینمای ایران نایستاده‌ است.


انتهای پیام/۴۱۷۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته