دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1401 - 00:02
مسئول ارشد جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با آنا:

شیربچه‌های فلسطینی به تنهایی می‌توانند صهیونیست‌ها را مبهوت کنند/ مراقب عملیات فریب دشمن هستیم

مسئول ارشد جهاد اسلامی فلسطین گفت: تأکید ما بر اهمیت مقاومت مردمی در کرانه باختری و اقدامات شجاعانه بچه شیرهای فلسطینی است که به‌تنهایی می‌توانند دشمن را مبهوت و گیج کنند. 
کد خبر : 652832
محمد الهندی

گروه جهان خبرگزاری آنا - مجتبی اسماعیلی، پس از آنکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بیانیه‌ای صادر کرد و از فلسطینیان خواست برای دفاع از مسجدالاقصی، حفاظت از آن در برابر خطر رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینیان صهیونیست و نیز شکست برنامه صهیونیست‌ها برای هتک حرمت به مسجدالاقصی موسوم به «ذبح قربانی» خود را به قدس اشغالی برسانند، صدها نفر از مردم بامداد دیروز در این مسجد شریف جمع شدند.


در عین حال رسانه‌های فلسطینی از درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی در شبستان‌های مسجدالاقصی خبر دادند و صهیونیست‌ها به فلسطینی‌های نمازگزار حاضر در مسجدالاقصی حمله کردند.


طبق اعلام هلال‌احمر فلسطین براثر حمله نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران بیش از ۱۱۴ نفر زخمی شده‌اند.


گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی شلیک گاز اشک‌آور به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، برخی از فلسطینیان در آنجا محاصره شدند و نظامیان صهیونیست اقدام به بستن درهای خروجی مسجد کردند.


این حمله در حالی صورت گرفت که برخی منابع خبری از اداره اوقاف اسلامی اعلام کرده بودند که نگهبانان مسجدالقصی سه نفر را از ورود به مسجد از ورودی «باب المجلس» منع کرده بودند.


جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دشمن به این نتیجه خواهد رسید این آتشی که با کینه کور خود آن را روشن کرده است، گریبان‌گیر خودشان خواهد شد و آن‌ها را خواهد سوزاند».


جهاد اسلام اضافه کرد: «تعرض به نمازگزاران در مسجد الاقصی یک جنایت و تجاوز است و [رژیم] اشغالگر کاملا مسئول این جنایت و پیامدهای ناشی از این تعرض‌هاست».


گروه‌های فلسطینی در جای مناسب خشم خود را نشان می‌دهند


محمد الهندی، مسئول دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه غرب آسیای گروه جهان خبرگزاری آنا گفت: اقدامات اسرائیل و تهدیدات آن‌ها را همواره جدی می‌گیریم و در آماده‌باش برای انجام هر اقدامی هستیم. درحال حاضر رهبران گروه‌های مقاومت در نوار غزه گرد هم جمع شده‌اند و دائما در حال ارزیابی وضعیت هستند تا موضع مناسبی اتخاذ کنند.


وی افزود: درباره توطئه جدید اسرائیلی‌ها، ما نسبت به عملیات فریب دشمن محتاط هستیم، همان‌گونه که در سال ۲۰۱۹ در روز عید قربان و در حمله به مسجدالاقصی چنین عملیاتی را انجام دادند. احتیاط ما به معنی نشستن و نگاه کردن نیست، بلکه به این معنی است که گروه‌های فلسطینی در جای مناسب خشم خود را نشان می‌دهند.


عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین عنوان کرد: ما به‌شدت اقداماتی همچون تحریک، تنش‌زدایی و تجاوز به حریم مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم. امروز نیز تأکید ما بر اهمیت مقاومت مردمی در کرانه باختری و اقدامات شجاعانه بچه شیرهای فلسطینی است که به‌تنهایی می‌توانند دشمن را مبهوت و گیج کنند؛ اقداماتی که امکان پیش‌بینی آن‌ها وجود ندارد و دشمن را غافلگیر می‌کند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته