دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1401 - 09:39

راهنمای خرید بهترین و به صرفه ترین یو پی اس

نیاز هر کدام از دستگاه ها به برق محرز است حتی یک ثانیه قطعی برق فرایند برق رسانی به وسایل الکتریکی را مختل می کنند و این دستگاه ها بلافاصله از کار می افتند. از کار افتادن دستگاه ها حیاتی مانند دستگاه های خط تولید کارخانه باعث توقف خط تولید یا برای بانک ها باعث بروز مشکلاتی چون از دست دادن منابع و داده های اطلاعاتی می شود.
کد خبر : 652443
image-20220413093105-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، نیاز هر کدام از دستگاه ها به برق محرز است حتی یک ثانیه قطعی برق فرایند برق رسانی به وسایل الکتریکی را مختل می کنند و این دستگاه ها بلافاصله از کار می افتند. از کار افتادن دستگاه ها حیاتی مانند دستگاه های خط تولید کارخانه باعث توقف خط تولید یا برای بانک ها باعث بروز مشکلاتی چون از دست دادن منابع و داده های اطلاعاتی می شود.


فرمول محاسبه توان UPS


اصلی ترین معیار انتخاب برای خرید یو پی اس ظرفیت UPS محسوب می شود. این ظرفیت به شکل یک رتبه بندی و معیاری برای اندازه گیری حداکثر برق مصرفی وسایل الکترونیکی می باشد. باید بگوییم که اگر منبع نیروی 300 وات باشد . دستگاه در حاصل مصرف مقدار ثابت 300 وات نیست حتی کمتر است . شما می توانید با کمک دستگاه اندازه گیری دقت محاسباتتان را بالا ببرید تا بتوانید بهترین و به صرفه ترین و مناسب ترین قیمت یو پی اس را برای کامپیوتر وسایل خانگی یا تجهیزات صنعتی و بیمارستانی انتخاب کنید


معرفی انواع یو پی اس


یو پی اس ها انواع مختلفی دارند. برخی ها برای لوازم برقی خانگی و برخی تجهیزات اداری مناسب هستند ولی برخی دیگر به دلیل کارایی که دارند در بیمارستان ها سیستم برق مرکزی یا در تجهیزات و ماشین های صنعتی به کار برده می شوند. اما به طور کلی انواع یو پی اس عبارتند از:


1. واحد یو پی اس جانشین


این یو پی اس به صورت مکانیکی به کمک باتری شارژ و منتظر افت اصلی برق می شود. این شارژ خود به خود در عرض 20 تا 100 میلی ثانیه اتفاق می افتد.


2. یو پی اس خط تعاملی


این نوع یو پی اس طراحی مشابه نوع یو پی اس جانشین دارد با این تفاوت که دارای یک نوع تبدیل کننده مخصوص است. این تبدیل کننده به یو پی اس امکان می دهد که افت ولتاژ را بهتری مدیریت کند. زمانی که قصد خرید UPSرا از مرکز خرید یو پی اس دارید و در منطقه ای زندگی می کنید که مدام به افت ولتاژ مواجه هستید، یو پی اس خط تعاملی بهترین انتخاب است.


3. یو پی اس آنلاین


قیمت ups آنلاین از قیمت انواع دیگر بالاتر است؛ چون به مداربندی های اضافی نیاز دارد. این نوع یو پی اس تمام تجهیزات که به آن وصل می شوند را کاملا از راه پریز برق ایزوله می کند و به جای اینکه منتظر قطعی برق یا افت ولتاژ باشد، پریز برق را از راه سیستم باتری پالایش می کند. اما برای در ادامه به معیارهای انتخاب و خرید اشاره می کنیم


· توان مصرفی


اصلی ترین نکته در خصوص خرید یو پی اس در نظرگرفتن توان مصرفی دستگاه هایی که قرار است به آن متصل شود. برای این کار توان هر کدام از وسایل را به صورت جداگانه و یا در نهایت مجموع آن را محاسبه کنید. دقت کنید که توان مصرفی هر کدام از وسایل برقی معمولا با وات روی آن حک شده است. در بعضی از دستگاه های الکترونیکی به صورت عددی به عنوان جریان به شکل A دیده می شود. توان دستگاه از حاصل ضرب آن عدد در ولتاژ دستگاه به دست می آید باید یو پی اسی را انتخاب کنید که توان آن بیشتر از توان دستگاه های متصل به آن می باشد.


راهنمای خرید بهترین و به صرفه ترین یو پی اس


به این صورت اگر بار دستگاه به شکل جزئی تغییر کند، نیازی به ارتقا یو پی اس نیست باتری در حالت استفاده از حداکثر توان FULL LOAD خود کار نمی کند که این ویژگی به طول عمر یو پی اس اضافه می کند. هم چنین در صورت کارکردن کلیه تجهیزات یو پی اس به راحتی می تواند توان مورد نیاز دستگاه ها را تامین کند.



· امکان تنظیم پارامترها


همه یو پی اس ها پارامترهای مختلفی دارند که به کمک آن ها می توانند به درستی تنظیم شوند. این تنظیمات یا در کارخانه صورت می گیرد یا توسط کاربر انجام می شود.برخی از یو پی اس ها در کارخانه تنظیم می شوند و کاربرد هیچ گونه انتخابی در تنظیمات دستگاه ندارد. اما در برخی دیگر از باتری ها می توان به عنوان مثال جریان شارژ را در محدوده معینی تغییر داد.



· میزان زمان پشتیبانی یا زمان بک آپ


همان طور که می دانید، یو پی اس در هنگام قطعی برق به کمک باتری کار می کند بنابراین اینکه در زمان قطعی برق چقدر انتظار کار از باتری دارید، می تواند تعیین کننده توان مصرفی دستگاه باشد. بعد از مشخص کردن توان مصرفی تجهیزات یو پی اس و زمان پشتیبانی را برآورد کرد.



· قابلیت باتری داخلی ( Internal ) یا خارجی ( External ) :


برخی یو پی اس ها که به حجم زیادی از باتری نیاز دارد در حالت EXTERNAL به شکل خارجی نصب می شود. در این صورت به کابینت به عنوان محفظه ای برای باطری نیاز دارد که از دسترس دور باشد و فضای کمی هم اشغال کند. برخی باتری هاINTERNAL یا داخلی هستند که فضای کمتری برای اشغال نیاز دارند و از لحاظ ظاهری زیبا هستند.


یو پی اس لاین اینترکتیو آفلاین یا آنلاین


در نظر داشته باشید که برای توان های پایین از یو پی اس آفلاین استفاده می کنند که این نوع باتری از نوع لاین اینترکتیو ارزان تر هستند. البته بهتر است در توان های بیشتر از 10KVA از یو پی اس آنلاین استفاده شود.


هم چنین در مواردی که نسبت به تغییرات ولتاژ و فرکانس برق حساسیت وجود دارد، یو پی اس های Double Conversion بهترین انتخاب است. برخی یو پی اس های لاین اینترکتیو موجود در نمایندگی فروش یو پی اس هستند که با تعداد باتری کمتر از دستگاه های آنلاین ارزان تر و به صرفه تر است.


· توجه به وسایل مصرفی


اگر از یو پی اس برای تجهیزاتی چون پرینتر یا دستگاه های مشابه استفاده می کنید که سیکل گرمایی اولیه دارند، باید بدانید که توان اولیه این سیکل بیش از حد توان ذکر شده روی برچسب دستگاه است. در صورتی که یو پی اس قادر نباشد جریان لحظه استارت را فراهم کند، نمی تواند موتور دستگاه را راه اندازی کند.


راهنمای خرید بهترین و به صرفه ترین یو پی اس



UPSها انواع و اقسام گوناگون دارند. در نتیجه، باید آن ها را برحسب کاربرد مورد نیازتان خریداری کنید. گروه کیان صنعت به عنوان مرکز فروش یو پی اس ارائه دهنده باکیفیت ترین دستگاه های یو پی اس با بهترین برندهای دنیا و کاملا بهینه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در بخش فروش UPSتماس حاصل فرمایید.


منبع



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته