دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1394 - 12:27

مصر برای احیای توریسم از روسیه هواپیما می‌خرد

یک خط هوایی مصر برنامه‌ای برای خرید 10 هواپیمای سوخو از روسیه در پیش گرفته که یکی از نتایج آن احیای تورهای گردشگری از روسیه به مقصد مصر است که در ماه‌های اخیر از بین رفته است.
کد خبر : 65235

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تعلیق همه پروازهای روسیه به مصر پس از انفجار یک هواپیمای روس در آن کشور آسیبی جدی به صنعت گردشگری مصر زده و آن کشور از درآمد سرشار توریسم که به شدت به آن وابسته بوده، محروم مانده است.


در انفجار هواپیمای خط هوایی روسیه برفراز شرم‌الشیخ مصر که لحظاتی پس از ترک فرودگاه به مقصد روسیه در تاریخ 31 اکتبر 2015 (9 آبان) اتفاق افتاد، 224 سرنشین و خدمه هواپیما کشته شدند. گروه داعش مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت اما دقیقاً مشخص نشد که انفجار ناشی از بمبگذاری بوده یا نه و اگر بمب بوده، چگونه وارد هواپیما و منفجر شده است.



به گزارش خبرگراری اینترفکس روسیه، در چارچوب تفاهم نامه‌ای که دیروز، سه‌شنبه 2 فوریه (12 بهمن) میان مقامات روسیه و مصر امضا شد، شرکت خصوصی مصری Leisure Airlines چهار فروند جت SSJ-100 از روسیه خریداری می‌کند و در نظر دارد شش فروند دیگر نیز خریداری کند.


یک منبع مصری به رویترز گفته است که این قرارداد شامل تأسیس یک شرکت سوم با سرمایه‌گذاری مشترک مصری‌ها و روس‌ها بوده که بر مبنای آن با نقل و انتقال توریست‌های روس به مصر ظرف مدت سه سال تعداد هواپیماهای سوخو SSJ-100 خریداری شده توسط Leisure Airlines به 45 فروند خواهد رسید.


وزیر هوانوردی مصر اظهار امیدواری کرده است که پرواز هواپیماهای روسیه به مصر در نیمه اول سال جاری میلادی از سر گرفته شود.


سه ماه پیش معاون نخست وزیر روسیه از احتمال فروش یکصد دستگاه هواپیمای SSJ-100 به ایران خبر داده بود. به گزارش اسپوتنیک‌نیوز روسیه، دمیتری روگزین روز 28 آبان در گفت‌و‌گو با کانال Rossiya-24 گفته بود که ایران به خرید یکصد دستگاه سوخو SSJ-100 از روسیه علاقه نشان داده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته