دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1401 - 16:12
مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه:

طالبان درباره حفظ امنیت مکان‌های دیپلماتیک ایران اطمینان داد

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه درباره تعرض اخیر به سفارت و کنسولگری کشورمان، گفت: تماس‌هایی با مقام‌های طالبان انجام شد و حکومت سرپرست کابل درباره حفظ امنیت مراکز دیپلماتیک ایران اطمینان داد.
کد خبر : 652342
سید رسول موسوی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، سید رسول موسوی با اشاره به تظاهرات بعدازظهر روز گذشته در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: تعداد افرادی که تجمع کرده بودند کم بود و بیشتر تظاهر به حمله بود و درست است که در واقعیت اتفاق ناگوار و بزرگی صورت نپذیرفته اما از دیدگاه دیپلماسی، امنیت اماکن دیپلماتیک و همچنین ابعاد رسانه‌ای اتفاق قابل‌توجهی است.


وی افزود: به صورت مرتب با سفیر و سرکنسول کشورمان در ارتباط هستیم و گزارش‌های احضار مقامات سفارت ایران توسط مقامات وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان درست نبوده، بلکه با برقراری تماس نگرانی‌های دوطرف در مورد نفاق افکنی‌های اخیر دیدار و صحبت شده است.


مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه عنوان کرد که طالبان نیز نسبت به کنترل اوضاع و تأمین امنیت اماکن دیپلماتیک ایران در افغانستان اطمینان داده‌اند.


دستیار وزیر امور خارجه در مورد خبر دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه طالبان گفت: با توجه به پروژه‌ای که تخمین می‌زدیم ما و افغانستان را به سمت بحران ببرد، دیداری با ابتکار جناب آقای امینیان سفیر ایران در کابل صورت گرفت و موضوع احضار در میان نبوده است.


وی افزود: در این دیدار طرف افغانستانی نیز نگرانی ایران را پذیرفته و نسبت به کنترل اوضاع نیز وعده همکاری داد.


موسوی در ادامه با بیان پروژه بحران پیش آمده گفت: همه مسئولان نظام پس از بررسی‌های خود به این جمع‌بندی واحد رسیده‌اند، که دست‌هایی خارج از افغانستان پشت پرده انتشار کلیپ‌های اخیر و به هم ریختن فضای دو ملت هستند زیرا منافع‌شان از این طریق می‌گذرد و همه بر این اعتقادند که عبور از این بحران و بحران‌های آینده از راه همکاری با حکومت افغانستان می‌گذرد.


وی گفت: اگر همکاری و سیستمی برای ارتباط باشد حتما می‌توان به سرعت از پازل‌های چیده شده عبور کرد، کمااینکه در گذشته نیز بارها از چنین پازل‌های طراحی شده‌ای با ارتباط با طرف مقابل به سلامت عبور کردیم.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته