دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1401 - 13:26

سقوط شدید شاخص بورس/ شاخص ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد ریخت

در پایان معاملات امروز ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با ریزش ۳۳ هزارو ۵۲۳ واحدی به یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد رسید.
کد خبر : 652283
بورس



به گزارش خبرنگار حوزه بورس، بانک و بیمه گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ریزش شدید همراه بود.


در پایان معاملات امروز ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با ریزش ۳۳ هزارو ۵۲۳ واحدی به یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد رسید، شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش ۶ هزار و ۷۴۶ واحدی در پله ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحدی ایستاد.


بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به ۵۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال رسید که ۱۰ میلیارد و ۳۷۷ میلیون برگه در بین سهامداران رد و بدل شد.


نمادهای تاثیرگذار


«فولاد» با ۴۲۶۶ واحد، «فملی» با ۳۵۱۵ واحد،«شستا» با ۱۷۲۵ واحد، «فارس» با ۱۳۵۱ واحد، «ومعادن» با ۱۱۵۹ واحد،«شبندر» با ۱۱۴۶ واحد و «شپدیس» با ۱۱۰۴ واحد سرخپوشان تاثیرگذار بر شاخص بود.


«شستا»، «وساپا»، «فولاد»، «شتران»، «خبهمن»، «ورنا» و «فملی» از نمادهای پرتراکنش امروز بازار بودند.


ارزشمندهای امروز


از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نمادهایی همچون «وساپا»، «ورنا»، «کمند»، «فولاد»، «شستا»، «دارا یکم» و «شبندر» بوده است.


پُرحجم‌های امروز


بر اساس این گزارش باید به لیست پُرحجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.


بر اساس آمارهای ارائه شده«شستا با یک میلیارد و ۷۱۱ میلیون سهم»، « وساپا با یک میلیارد و یک میلیون سهم »، « ورنا با ۵۷۲ میلیون سهم»، «خبهمن با ۵۶۴ میلیون سهم »، «خبهمن ۲ با ۳۸۰ میلیون سهم »، «ملت با ۳۷۳ میلیون سهم» و «خودرو» با ۳۳۹ میلیون سهم در لیست پرحجم‌ها جای گرفته‌اند.


فرابورس


همچنین در پایان معاملات ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، در بازار فرابورس شاخص کل با اُفت ۲۵۹ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحد رسید.


«تجلی»، «آریا»، «کرمان»، «ثتران»، «فرابورس»، «صبا» و «فزر» از سهم‌های پر تراکنش امروز فرابورس بودند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته