دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1401 - 10:02
بهنام محمودی در گفت‌وگو با آنا:

به خاطر سوءمدیریت در والیبال نسل جوان کم‌تجربه هستند/ هیچ حریفی در قهرمانی جهان راحت نیست

کارشناس والیبال کشورمان گفت: متأسفانه به خاطر عدم برنامه‌ریزی درست مدیران در سال‌های گذشته باعث شد این نسلی که الان به تیم ملی اضافه شده‌اند کم تجربه باشند.
کد خبر : 652085
تیم ملی والیبال ایران



بهنام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره اضافه شدن مربیان ایتالیایی و لهستانی (توتولو و یانوش) به کادر فنی تیم ملی والیبال، گفت: من فکر می‌کنم والیبال ما الان به جایگاهی رسیده که مربیان ایرانی تماما یک کادر فنی را تشکیل دهند. مربیان ما دانش خوبی دارند و حرف برای گفتن دارند. بهروز عطایی یکی از مربیان خوب کشورمان است که در کنار طلوع‌کیان و عظیم جزیده در کادر فنی تیم ملی والیبال حضور دارند. حضور مربی و بدنساز ایتالیایی و لهستانی در ترکیب کادر فنی هم می‌تواند کمک خوبی به تیم ملی کند. البته من معتقدم والیبال ما باید به جایگاهی برسد که حتی در این دو مورد به خصوص هم از مربیان ایرانی استفاده کند. شاید یکی از دلایلی که عطایی تصمیم گرفته از این دو مربی خارجی در کادر فنی تیم ملی استفاده کند، شکافی است که به خاطر عدم مدیریت در دو سال پیش در فدراسیون والیبال شاهد آن بودیم. با این حال این دو مربی جزء مربیان خوب هستند و قطعا حضورشان در ترکیب کادر فنی به تیم ملی کمک زیادی می‌کند و می‌توانند تجربیات خوبی را در اختیار سایرین قرار دهند.


وی با اشاره به جوانگرایی که در ترکیب تیم ملی والیبال به وجود آمده اظهار کرد: جوانگرایی یک امر طبیعی در ورزش است. به هر حال دوره قهرمانی هر بازیکن کوتاه مدت است و نسل جوان جایگزین بازیکنان باتجربه می‌شوند. در تیم ملی هم همین اتفاق افتاد؛ همانطور که در دوره ما هم شاهد آن بودیم. با این حال به گفته عطایی، تیم ملی والیبال کشورمان یکی از باثبات‌ترین تیم‌ها بوده و کمتر تغییرات داشته است. وقتی تغییر نسل رخ می‌دهد طبیعی است که تیم به لحاظ فنی کمی افت می‌کند. البته این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد. طبیعی است با توجه به این تغییر نسل شاهد افت تیم ملی باشیم.


کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال کشورمان عنوان کرد: البته امیدوارم این افت زیاد نباشد. متأسفانه به خاطر عدم برنامه‌ریزی درست مدیران در سال‌های گذشته باعث شد این نسلی که الان به تیم ملی اضافه شده‌اند کم تجربه باشند. این نسل می‌توانستند در کنار ستاره‌های والیبال ایران به صورت توامان مدیریت شوند و در تورنمنت‌هایی که حساسیت زیادی نداشت حضور پیدا می‌کردند تا تجربه کسب کنند. اما هیچ یک از این اتفاقات رخ نداد و در نهایت بازیکنان باتجربه ما فرسوده شده‌اند. این عدم مدیریت بیشترین آسیب را به والیبال ما زد. با این حال امیدوارم در این سال سخت که والیبال ایران باید در چندین تورنمنت حضور پیدا کند این افت کم باشد.




بیشتر بخوانید؛


موارد انضباطی را نمی‌بخشم و با کسی تعارف ندارم


سعی می‌کنیم در المپیک تیمِ پیری نداشته باشیم/چند بازیکن ابرستاره را در اختیار نداریم




محمودی عنوان کرد: استعدادیابی و نظارت و رسیدگی به هیئت‌های فعال یکی از مهم‌ترین وظایف فدراسیون والیبال است. ما نمی‌توانیم با حضور در پشت میز کار استعدادیابی را انجام دهیم. کمیته‌های مربوط به استعدادیابی باید فعال باشند و به استان‌های مختلف سر بزنند تا نسل آینده والیبال را از دل تیم‌های استانی پیدا کنیم. فدراسیون والیبال باید نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت کند و در راستای آن حرکت کنند. ما علاوه بر والیبال سالنی، والیبال ساحلی و بانوان هم داریم که باید به همه آن‌ها توجه کنند. از طرف دیگر لیگ والیبال پویا نیست؛ درست است از نظر کیفیت شرایط قابل قبولی داریم اما به لحاظ سخت‌افزاری با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم. در برخی استان‌ها حتی یک سالن والیبال استاندارد وجود ندارد، تیم‌های راه یافته به پلی‌آف با مشکل نبود ویدیو چک روبه‌رو هستند. این مسائل باید در والیبال ایران برطرف شود.


کارشناس والیبال کشورمان در مورد مسابقات قهرمانی جهان و حریفان ایران گفت: در مسابقات قهرمانی جهان کار سختی پیش‌رو داریم. همانطور که گفتم در دو سه سال گذشته به خاطر سوء‌مدیریت، بازیکنان جوان به کار گرفته نشد و تجربه کمی دارند. والیبال سال شلوغی را پیش‌رو دارد و هیچ اشکالی ندارد اگر منتقدان نقدهایی را عنوان می‌کنند قطعا آن‌ها دلسوز والیبال هستند و برای بهتر شدن شرایط صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند. نسل والیبال ایران تغییر کرده و شاید در نگاه اول همگروهی ایران با تیم‌های آرژانتین، هلند و مصر در رقابت‌های قهرمانی جهان این تصور را ایجاد می‌کند که تیم ملی صعود راحتی خواهد داشت. البته که حریفان ایران از تیم‌های روسیه، برزیل، ایتالیا، فرانسه و ... بهتر است اما نباید فراموش کنیم که در مسابقات قهرمانی جهان هیچ حریفی راحت نیست و نباید آن‌ها را دست کم گرفت. تیم ملی باید با آرژانتین بازی کند که همین تیم مدال برنز المپیک را کسب کرده است. تیم ملی هلند هم که بازیکنان باتجربه دارد و مصر هم از جمله تیم‌هایی است که خیلی سخت می‌بازد. بنابراین کار راحت نیست.


محمودی عنوان کرد: تیم ملی باید در مسابقات مختلف شرکت کند؛ در بازی‌های آسیایی همه از تیم ملی والیبال انتظار کسب مدال دارند. مسابقات قهرمانی جهان و لیگ ملت‌ها هم اهمیت زیادی دارد و کادرفنی باید برای حضور در این دو تورنمنت به ترکیب اصلی خود برسد.


انتهای پیام/۴۰۵۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته