دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ضیافت افطار حوزه هنری رقم خورد؛

تجلیل از ۶ چهره برتر سینما و تئاتر در نخستین شب هفته هنر انقلاب/ سازندگان «موقعیت مهدی» و «منصور» تندیس گرفتند

نخستین شب هفته هنر انقلاب که مربوط به اهالی تئاتر و سینما بود، با حضور تعداد زیادی از چهره‌های مطرح هنرهای نمایشی در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر : 651955
شب سینما و تئاتر انقلاب

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، نخستین شب هفته هنر انقلاب با عنوان «شب سینما و تئاتر» یکشنبه شب (۲۱ فروردین) در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد و چهره‌های منتخب هفتمین هفته هنر انقلاب و هنرمندان شاخص سال ۱۴۰۰ در زمینه‌های سینما و تئاتر انتخاب شدند.


در این مراسم که بعد از اذان مغرب و به صرف افطار برگزار شد، بسیاری از هنرمندان شناخته شده و مدیران سینمایی و فرهنگی کشورمان حضور داشتند. چهره‌هایی مانند محمد خزاعی، محمدمهدی دادمان، حمیدرضا جعفریان، محمدرضا فرجی، حبیب ایل‌بیگی، مجدالدین معلمی، کوروش زارعی، غلامرضا فرجی، هاشم میرزاخانی و... از مدیران فرهنگی و هادی حجازی‌فر، محمدحسین مهدویان، سیاوش سرمدی، محمدحسین لطیفی، کوروش سلیمانی، سید جواد هاشمی، اصغر همت، سیروس همتی، محمدرضا شفاه، جواد افشار، سید جمال ساداتیان، غلامرضا موسوی، محمدرضا مصباح، محمد زرویی نصرآباد، جلیل فرجاد، حسین پارسایی، انوش معظمی، اتابک نادری، حسین نمازی، هادی مقدم دوست، محمد سرشار، محسن یزدی، محمدحسین قاسمی، لیلی عاج، محمدرضا شفیعی، ناصر آویژه، عباس همراه، عباس نادران، سعید خانی و... از هنرمندان شناخته شده، حاضران در این مراسم بودند.


تجلیل از ۶ چهره برتر سینما و تئاتر در ضیافت افطار حوزه هنری/ سازندگان «موقعیت مهدی» و «منصور» تندیس گرفتند


این مراسم بعد از افطار و در ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه، با قرائت قرآن کریم توسط مرتضی یراق بافان آغاز شد و سپ رسالت بوذری به عنوان مجری این رویداد به روی صحنه رفت. پخش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در میان سردبیران نشریات دانشجویی و دانشجویان در رابطه با هنر، یکی از اولین بخش‌های این مراسم بود. کوروش زاارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، نخستین کسی بود که پشت میکروفن قرار گرفت و به حاضران در این ضیافت افطاری خوشامدگویی کرد.


بعد از دقایقی، مراسم انتخاب چهره‌های برگزیده در دو بخش تئاتر و سینما آغاز شد. در این بخش، برای هر یک از هنرمندان منتخب، مستند کوتاهی به نمایش درمی‌آمد و هر هنرمند به طور جداگانه معرفی و دلیل انتخابش بیان می‌شد. ابتدا هنرمندان برگزیده حوزه نمایش معرفی شدند، اولین نفر این بخش لیلی عاج بود، هنرمندی که برای کارگردانی نمایش «بابا آدم» انتخاب شد، نمایشی که به جنایات سازمان مجاهدین خلق می‌پرداخت.


دومین چهره برگزیده در حوزه نمایش سعید اسماعیلی برای کارگردانی نمایش «فصل شیدایی» در داخل و خارج از کشور بود، هنرمندی که روی سن رفت و اعلام کرد که دست‌اندرکاران این نمایش بزرگ، این روزها در عراق مشغول آماده‌سازی محل اجرا هستند تا نمایش «قیامت‌العرض» را در شهر حله عراق به روی صحنه ببرند. تقدیر سوم بخش نمایش نیز به نصرالله قادری اختصاص یافت، هنرمند مطرحی که برای نگارش دو نمایشنامه درباره شهید آوینی و شهید بهشتی به عنوان چهره برگزیده عرصه نمایش برگزیده شد.


این مراسم با پخش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع سینماگران درباره اهمیت سینما و تاثیرگذاری آن ادامه پیدا کرد و سپس محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی حوزه هنری برای تقدیر از چهره‌های منتخب سال گذشته در زمینه سینما به روی سن رفتند.


نخستین کسی که در این بخش مورد تقدیر قرار گرفت محمد سرشار رئیس سابق شبکه کودک بود که برای تولیدات جریان‌ساز و ارزشمند در حوزه انیمیشن مورد تقدیر قرار گرفت و تندیس و لوح تقدیر خود را از خزاعی و جعفریان دریافت کرد. سیاوش سرمدی کارگردان فیلم سینمایی «منصور» و مجموعه مستند «سوریه پرونده یک بحران» به عنوان دومین چهره سینمایی هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰ معرفی شد. نفر سوم و آخرین برگزیده این مراسم نیز هادی حجازی‌فر نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» بود، فیلمی که این روزها در حال اکران است و با عبور از مرز ۸ میلیارد تومان فروش، دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی لقب گرفته است.


پس از دریافت جایزه توسط حجازی‌فر و تشویق حضار، تمامی چهره‌های هنر انقلاب که در این مراسم برنده تندیس و لوح تقدیر شدند، روی سن قرار گرفتند تا آخرین فریم از این مراسم، عکس یادگاری این برندگان در کنار مدیران سینمایی باشد.


تجلیل از ۶ چهره برتر سینما و تئاتر در ضیافت افطار حوزه هنری/ سازندگان «موقعیت مهدی» و «منصور» تندیس گرفتند


انتهای پیام/۴۱۷۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته