دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1401 - 09:38
حیدری سنگستانی:

فعالیت دانش‌بنیان نیاز به تلاش و استفاده از تمام ظرفیت‌ها دارد

تحقق شعار سال نیازمند کار جهادی و ازخودگذشتگی استرئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه فعالیت دانش‌بنیان نیاز به همت، تلاش و استفاده از تمام ظرفیت‌ها دارد، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره سرلوحه کار مسئولان دانشگاه است.
کد خبر : 651688
حیدری سنگستانی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بوشهر، سروش حیدری سنگستانی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: در ارزیابی سال گذشته، عملکرد این دانشگاه وضعیت مطلوب و پایداری داشت.




بیشتر بخوانید:


دانشگاه‌ها در خط مقدم تحقق شعار سال ۱۴۰۱ هستند




وی با تأکید بر اینکه در تمام اقدامات سال گذشته نیت الهی، ولایی بودن و خدمت‌رسانی بهتر و اثرگذارتر نهفته است، اظهار کرد: تصمیمات اتخاذشده تاکنون و پس از این به دور از چشمداشت و منفعت‌طلبی‌های شخصی، غرض‌ورزی، سیاسی‌بازی و جهت‌دهی‌های غیرمتعارف فقط براساس اصول انقلابی و عقلانی صورت گرفته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه این دانشگاه به طور غیردولتی و بر پایه شهریه دانشجویی اداره می‌شود، اضافه کرد: باید از آغاز قرن جدید این وابستگی به حد چشمگیری کاهش یابد و این تغییر ساختار سریع و به دور از هرگونه اجحاف و تضییع منابع مالی باشد؛ چراکه دانشگاه امانت‌دار بیت‌المال است.


فعالیت دانش‌بنیان نیاز به تلاش و استفاده از تمام ظرفیت‌ها دارد


حیدری سنگستانی با اشاره به تغییرات ساختاری در بدنه مدیریتی واحدها و مراکز دانشگاهی استان بوشهر، توضیح داد: تغییرات ساختاری مدنظر در دانشگاه برای تحقق سریع‌تر اهداف تأکید شده در طرح تحول و تعالی، گام دوم دانشگاه، پیشرفت جهش‌وار و بهره‌گیری از ارکان دانشگاه و احساس به تزریق انرژی، راهبرد و اندیشه جدید به امور دانشگاه صورت گرفته و باید با ایجاد ثبات و آرامش در راستای بهبود شرایط و تسریع در امور اقدام کرد.


فعالیت دانش‌بنیان نیاز به همت و استفاده از تمام ظرفیت‌ها دارد


وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد: مقام معظم رهبری با تأکید بر تولید و اشتغال به نقش اثرگذار دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی اشاره داشته‌اند که تحقق آن نیازمند پشتکار، همت والا، کار جهادی، ایمان، تقوا و ازخودگذشتگی در هر منصب و سمتی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه فعالیت دانش‌بنیان نیاز به همت، تلاش و استفاده از تمام ظرفیت‌ها دارد، ادامه داد: رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره سرلوحه کاری مسئولان دانشگاه است و امسال با اشاره مستقیم معظم‌له به موضوع دانش‌بنیان، وظیفه دانشگاه در تحقق مسائل سنگین‌تر شده است؛ چراکه این موضوع به صورت مستقیم به دانشگاه و مراکز علمی معطوف می‌شود و باید به‌صورت واقعی و عملیاتی در این حوزه ورود کرد.


فعالیت دانش‌بنیان نیاز به تلاش و استفاده از تمام ظرفیت‌ها دارد


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه امروز بدنه مدیریتی و اداره امور کشور بیش از هر زمان دیگری، بدنه‌ای انقلابی و وابسته به ولایت است که برآیند این یگانگی می‌تواند بسیار راهگشا باشد، تبیین کرد: چهره الهی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌تواند در این دوره بیش از پیش شناسانده شود.


حیدری سنگستانی با اشاره به اینکه این سال از قرن جدید می‌تواند سرآغازی دوباره برای اعتلای بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی باشد، متذکر شد: باید با ساماندهی امور و املاک، متنوع‌سازی درآمدها و تمرکزگرایی ضمن مدیریت امور و رفع چالش‌ها، اقدامات بنیادی را پایه‌گذاری کرد.


وی با تأکید بر اینکه ماحصل فعالیت در تمام حوزه‌ها بازگشت به حوزه فرهنگ و انقلاب است، تأکید کرد: اگر دنبال پیشرفت و پیشبرد امور در کشور هستیم باید توجه ویژه به مسئله فرهنگ و مهندسی فرهنگ داشته باشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، خواستار ایجاد و تمهید شرایط تعالی فرهنگی شد و ادامه داد: در پرتو شریعت اسلام و انقلاب ولایی اسلامی ایران، بسترهای لازم فرهنگی مهیاست و فقط باید با روش‌های نوین مخاطب را جذب کرد.


حیدری سنگستانی با بیان اینکه باید مراسم و برنامه‌های به‌روز، هوشمندانه و جذاب اجرا شوند تا بتوان نسل امروز را جذب کرد، پیشنهاد داد: یک روش مناسب استفاده از ایده‌های جوانان و دخیل کردن آنان از ابتدا تا انتها در برنامه‌ریزی، تدوین، پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌هاست.


وی درباره برنامه‌های هر حوزه برای سال ۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد استان بوشهر تشریح کرد: راه‌اندازی کلینیک روانشناختی دانشگاه، مسئله‌محوری در فعالیت‌های دانشگاه، اجرای طرح تدبر، تشکیل کمیته تعامل دانشگاه و خانواده و کمیته تعامل دانشجو و دانشگاه در حوزه فرهنگی، انجام تمام درخواست‌های دانشجویی به صورت تمام الکترونیکی و بدون حضور دانشجو، فعال کردن رشته‌های کم‌متقاضی برای جذب بیشتر دانشجو، تلاش در راستای افزایش جذب دانشجو به بیش از ۴۰ درصد در مقایسه با سال قبل، تأسیس دانشکده موضوعی و برنامه‌ریزی برای گسترش رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای مهارت‌محور و مبتنی بر نیاز روز جامعه از برنامه‌های حوزه آموزش در سال ۱۴۰۱ در حوزه آموزشی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: پیگیری امور مربوط به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و انعقاد قراردادهای علمی، پژوهشی و درآمدزایی در راستای آن، راه‌اندازی مجتمع دانشگاه در عالیشهر به‌عنوان منطقه ویژه علم و فناوری، شناخت و رفع مشکلات پژوهشی صنایع، برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری دو مسابقه دانشجویی در سطح ملی توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، برگزاری دومین همایش ملی پژوهش‌های نوین در نیروگاه‌های هسته‌ای و برگزاری چند همایش در حوزه آبزیان و میگو در حوزه پژوهش فعالیت‌های لازم خواهد بود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب