دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تخلف سایپا در بیمه کردن خودروهایی که هنوز تحویل نداده است

شرکت خودروسازی سایپا در اقدامی مغایر با حقوق خریداران، خودروهای تحویل داده نشده را بیمه کرد.
کد خبر : 651565
سایپا



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، گزارش‌های مردمی ارسال‌شده به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) حاکی از آن است که شرکت خودروسازی سایپا، خودروهایی که هنوز به مشتریان تحویل نداده است، بیمه کرده است.


بر اساس این گزارش‌ها، برای مشتریانی که وجه دعوت‌نامه را به‌طور کامل پرداخت کرده‌اند اما موعد تحویل خودروی آن‌ها حسب اعلام نمایندگی‌ها، سه الی چهار ماه دیگر است، پیامک بیمه شدن خودروی تحویل نشده ارسال‌ شده است.




بیشتر بخوانید:


حذف واردات خودرو باعث تداوم تولیدات بی‌کیفیت و انحصاری می‌شود




با این اقدام که نقض فاحش حقوق مشتریان به شمار می‌آید، عملاً صاحبان خودرو چند ماه نمی‌توانند از امتیازات بیمه استفاده کنند چراکه خودرویی در اختیار آن‌ها نیست.


صدور بیمه برای خودروی تحویل داده نشده، به شائبه زد و بند میان خودروساز و بیمه‌گر دامن می‌زند، چراکه دلیل منطقی برای آن وجود ندارد. گفتنی است که مستندات این تخلف نزد خبرگزاری آنا محفوظ است.


این در حالی است که هنگام پرداخت وجه دعوت‌نامه، موعد تحویل خودرو یک ماه دیگر به مشتری اعلام می‌شود؛ حال‌آنکه نمایندگی‌ها تاریخ تحویل خودرو را سه الی چهار ماه بعد اعلام می‌کنند.


چند روز پیش نیز مشتریان شرکت سایپا به خبرگزاری آنا اعلام کرده بودند سایپا در سال جاری قصد دارد خودروهایی که در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ فاکتور کرده، در سال ۱۴۰۱ با مدل سال قبل تحویل مشتریان کند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب