دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1394 - 09:50

دی‌میستورا: باید برای کسب موفقیت در نشست، تغییرات ملموسی ایجاد شود

نماینده سازمان ملل متحد در سوریه گفت که نیازمند تغییرات ملموس در سوریه برای تضمین موفقیت مذاکرات صلح در ژنو هستیم.
کد خبر : 65155

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل متحد در سوریه، عصر روز گذشته (سه‌شنبه) و در روز دوم نشست ژنو، با نمایندگان نظام سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.


این در حالی است که ادامه رایزنی‌ها با نمایندگان معارضان سوری به‌دلیل اعتراض آنها نسبت به حملات گسترده به مواضع معارضان مسلح در داخل خاک سوریه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


با وجود این، دیپلمات‌های ناظر در اظهارات غیر رسمی خود می‌گویند که شیوه برگزاری نشست و مواضع طرف‌ها به‌گونه‌ای است که هر لحظه ممکن است نشست با شکست مواجه شود.


دی‌میستورا با بیان اینکه مذاکرات با چالش سختی مواجه شده است، زیرا درک هریک از طرف‌ها از موقعیت کنونی نزدیک به صفر است، تاکید کرد: «آزمون جدی وجود دارد و آن نیازمند این است که در عرصه میدانی تغییراتی رخ دهد تا بتوان در مذاکرات پیشرفت کرد. ما نیازمند رخداد ملموسی هستیم و اگر چنین موضوعی رخ دهد،سازمان ملل متحد نخستین طرفی است که از شما تشکر خواهد کرد. ولی ما این رخداد ملموس را تاکنون ندیده‌ایم.»


نشست ژنو تحت تاثیر درخواست نمایندگان معارضان سوری برای رفع محاصره برخی مناطق سوریه و توقف حملات هوایی به مناطق تحت کنترل معارضان مسلح قرار دارد؛ موضوعی که تاکنون نظام سوریه با آن موافقت نکرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته