دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

افزایش 10میلیون تومانی تشویق ثبت اختراع جهانی

کمیسیون تخصصی شورای راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون پژوهش و فناوری با هدف بررسی و پیگیری مصوبه‌های جلسه گذشته شورای راهبردی پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 65154

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این جلسه، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، به کاهش رشد تولید علم در کشور اشاره کرد و گفت: «بخشی از این کاهش مربوط به مقاله‌های نامعتبر بود که با سیاست‌های سختگیرانه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی، مقالات و مجله‌های نامعتبر از فهرست خارج شدند».


او به رتبه نخست دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم در کشور اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در نظام استنادی اسکوپوس رتبه 187 و در خاورمیانه پس از کشور ترکیه رتبه دوم را داراست».


واشقانی فراهانی به اهمیت فرایند ثبت اختراع اشاره و بر حمایت از مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: «برای این منظور، دفتر اختراعات فعال شده است و حمایت‌های بیشتری از مخترعان می‌شود، از سوی دیگر میزان اعتبارات تشویقی از اختراعاتی که ثبت جهانی شود 10 میلیون تومان افزایش یافته است».


دکتر سیدمهدی رضایت رییس واحد علوم دارویی پیشنهاد ایجاد دوره‌های توانمندسازی دانشجویان و اعضای هیات علمی برای کارآفرینی و خلق ثروت تاکید کرد و این پیشنهاد از سوی اعضا بررسی شد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این‌باره پیشنهاد داد کارگروهی مرکب از اعضای این کمیسیون تشکیل شود و شیوه برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی برای گروه‌های مختلف آموزشی دانشجویان در این کمیسیون‌ها بررسی شود.


در ابتدای این مراسم، مهندس میترا هاشمی طباطبایی، سرپرست مرکز علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، نیز گزارشی درباره اعضای هیات علمی که بیشترین سهم را در تولید مقاله دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌اند، ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته