دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران عالی دانشگاه آزاد اسلامی

دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی با همکاری اداره کل انتصابات کارگاه صدوچهل‌ونهم مدیریت آموزش عالی را با عنوان برنامه‌ریزی و تفکر استراتژیک در آموزش عالی برای روسای واحدهای استان تهران و مدیران کل سازمان مرکزی برگزار کرد.
کد خبر : 65145

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه، در این کارگاه، بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح مدیران عالی، برای رسیدن به یک مفاهمه مشترک تاکید کرد و گفت: «یکی از وظایف مدیران کلان، تصمیم‌گیری است و فرایند تصمیم‌گیری باید با توجه به علم روز باشد و پس از آن برای برنامه‌ریزی اقدام کرد».


رهنمای رودپشتی به منابع اندک دانشگاه اشاره کرد و گفت: «مسئله دیگری که روسای واحدهای دانشگاهی با آن روبه‌رو هستند موضوع تهیه منابع مالی است و مهم‌ترین راهکار آن مدیریت هزینه است که معنای آن لزوما کم مصرف‌کردن نیست، بلکه مدیریت در نحوه مصرف است».


او همچنین یکی از ویژگی­‌های مدیر موفق را ریسک‌پذیری دانست و افزود: «ما مسئولیت پذیرش ریسک را به واحدهای دانشگاهی واگذار کرده‌ایم».


دبیر شورای اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری بر توانمندترکردن مدیران تاکید کرد و گفت: «متناسب با نیازهای دانشگاه بسته‌های مختلف آموزشی را با موضوعات برنامه‌ریزی، مدیریت منابع و مصارف، مدیریت و ریسک‌پذیری و قوانین و مقرارت دانشگاه برای آموزش مدیران در نظر گرفته‌ایم».


رهنمای رودپشتی افزود: «دوره‌های کوتاه‌مدت در ارتقای اعضای هیات علمی نیز تاثیرگذار است و سازوکار تشکیلاتی و منظمی برای این منظور در نظر گرفته‌ایم. علاوه بر این در تمدید احکام مدیران گذراندن دوره‌های آموزشی موثر واقع می‌شود».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته