دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1401 - 05:10

سوءاستفاده مکرون از اوضاع اوکراین

سفیر اسبق ایران در فرانسه تاکید کرد که کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با رادیکال کردن فضا، از جنگ روسیه در اوکراین به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند.
کد خبر : 651446
4444



به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حمیدرضا آصفی در تعبیرِ دوئل از انتخابات آتی فرانسه اظهار کرد: انتخابات فرانسه ویژگی دارد و افراد درشت و وزنه‌های جدی در این انتخابات حضور ندارند.


وی افزود: این انتخابات به لحاظ دو شخصیتِ نامزد، کاریزماتیک نیست و لذا به چنین ادبیاتی روی آورده‌اند.


آصفی معتقد است فضای جنگی در اروپا، بر مسائلی ازاین‌دست دامن زده است؛ وگرنه بر اساس آمار و نظرسنجی، ظاهراً مکرون پیروز انتخابات است.


البته در فرانسه هیچ رئیس‌جمهوری تا کنون در دور اول انتخاب نشده است؛ یکی از دلایل تعدد کاندیداهاست که موجب پخش آرا می‌شود.


سفیر اسبق ایران در فرانسه با اشاره به نظرسنجی‌ها تاکید کرد که مکرون در دور اول، ۲۳درصد آرا را از آن خودکرده است و دو زن نیز رقیب اصلی او هستند.


آصفی خاطرنشان کرد: این نوع ادبیات بدین منظور نیز هست که مردم را پای صندوق انتخابات بکشانند چون مکرون علی‌رغم این که روی کاغذ در مسیر پیروزی است، اما کارنامه موفقی نداشت.


او با شعار ۵ سال گذشته با شعار قدرت اروپایی و این که سرنوشت خود را در دست بگیرد، روی کارآمد و حتی در جشن پیروزی خود، سرود اتحادیه اروپا را خواند.


آصفی با بیان این که مکرون از ابتدا در پی احیای اقتصاد اروپا بود ولی در این زمینه کارنامه قابل قبولی نداشته، گفت: در خصوص حاشیه‌نشینی و تبعیض و مسئله رنگین‌پوستان اقدام درستی را از سوی مکرون شاهد نبودیم ولی بااین‌حال [گویی] در مسیر پیروزی است.


سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به این که رقیب مکرون از یک سال گذشته حملات خود را به او شروع کرده است، گفت: قوانین سخت‌گیرانه‌تر درباره مهاجرت و مسائل امنیتی و بدهی‌های فرانسه از سوی مکرون در نظر گرفته شد.


رقیب مکرون - لوپن- نیز شدیداً ملی‌گراست و حتی پدر او نیز از تندروها بود ولی بااین‌حال شانس مکرون به این دلیل است که در میان مخالفانِ او تفرقه دیده می‌شود.


آصفی گفت: بااین‌حال هر کس به سمت ریاست‌جمهوری درآید، شرایط سختی در فرانسه خواهد داشت و موضوع روسیه و اوکراین و مسائل بد اقتصادی را در پیش دارد.


البته همه کاندیداها از شرایط روسیه بهره‌برداری بدِ سیاسی می‌کنند و با رادیکال کردنِ اوضاع سعی دارند کیسه رای خود را پر نمایند.


منبع: رادیو گفتگو


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته