دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1401 - 00:59

عمران‌خان: دولت تحمیلی از خارج در پاکستان را نمی‌پذیرم

نخست وزیر پاکستان یک روز پس از رای نهایی دیوان عالی به لغو انحلال پارلمان و دولت، با سرزنش رفتار مغرورانه واشنگتن در قبال سیاست مستقل خارجی اسلام‌آباد، گفت: مردم پاکستان برده کسی نیستند، آمریکا مرتکب توهین علیه مردم ما شده است لذا پاکستان هرگز دولت وارداتی (تحمیلی) را قبول نمی‌کند.
کد خبر : 651432
عمران‌خان



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «عمران‌خان» جمعه شب در سخنرانی زنده تلویزیونی اظهار کرد: آمریکایی‌ها از قبل از توطئه طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر توسط اپوزیسیون باخبر بوده و حتی دیپلمات‌های آنان در اسلام‌آباد با نمایندگان مجلس مخفیانه دیدار داشته‌اند.


عمران‌خان مردم پاکستان و حامیان حزبش را به برگزاری تظاهرات سراسری در اعتراض به آنچه وی تحمیل دولت از خارج خواند، دعوت کرد و گفت: مردم پاکستان یکشنبه شب به خیابان‌ها بریزند و دست به تظاهرات مسالمت آمیز بزنند.


وی با استناد به دیدار سفیر وقت پاکستان در آمریکا با دیپلمات ارشد این کشور و رفتار مغرورانه طرف آمریکایی علیه پاکستان و دولت فعلی آن، افزود: آمریکایی‌ها درک کردند که عمران‌خان قابل کنترل نیست، شخصی که مخالف شدید حملات پهپادهای آمریکا به پاکستان، مخالفت با تجاوز به عراق و منتقد جدی یورش آمریکا به افغانستان شناخته می‌شود.


نخست وزیر پاکستان، آمریکا را مسبب تخریب افغانستان، کشتار غیرنظامیان و تجاوز به کشورهای ضعیف دانست و گفت: مردم پاکستان باید تصمیم بگیرند که دنبال چه کشوری هستند، آزاد یا برده؟


وی افزود: سیاست خارجی پاکستان مبتنی با دوستی برابر و براساس منافع مشترک با تمامی کشورها است و این روابط فراتر از تمایل یکجانبه طرف مقابل خواهد بود.


عمران‌خان همچنین اعلام کرد که وی هرگز دولت وارداتی (تحمیلی از خارج) در پاکستان را قبول نخواهد کرد و برای به کرسی نشاندن هدفش به میان مردم و طرفدارانش خواهد رفت.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته