دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1401 - 12:14
وزیر خزانه‌داری آمریکا:

ممنوعیت کامل صادرات نفت روسیه به آمریکا ضربه می‌زند

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: ممنوعیت کامل صادرات نفت روسیه به آمریکا و متحدانش آسیب می‌رساند.
کد خبر : 651260
جانت یلن



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، جانت یلن گفت: ممنوعیت کامل صادرات نفت روسیه احتمالاً باعث افزایش بیش از حد قیمت‌های جهانی می‌شود و به آمریکا و متحدانش آسیب می‌رساند.


وی در جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، امیدوار است شرکت‌های نفتی در آمریکا و جاهای دیگر بتوانند در ۶ ماه آینده تولید خود را به دلیل قیمت‌های بالاتر که می‌تواند شرایط را با توجه به محدودیت‌های نفتی روسیه بهتر کند، افزایش دهند.


وزیر خزانه‌داری آمریکا ایجاد حساب امانی برای درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه را رویکردی ارزشمند دانست و عنوان کرد: راهی برای متحدانمان داریم که بتوانند به‌طور موقت مجوز فروش نفت و عواید حاصل از فروش نفت و گاز روسیه را به دست آورند؛ اما مجوز موقت است و منقضی می‌شود، شاید به مکانیزم بهتری نیاز داشته باشیم.


یلن هشدار خود درباره اینکه عملیات نظامی روسیه در شرق اروپا عواقب اقتصادی عظیمی در اوکراین و فراتر از آن خواهد داشت، تکرار کرد و افزود: جنگ اوکراین اثرات سرریز بحران آسیب‌پذیری‌های اقتصادی را در بسیاری از کشورهایی که پیش‌تر با بار بدهی و انتخاب‌های بالاتر مواجه هستند، افزایش می‌دهد.


او همچنین از کنگره آمریکا خواست تا از صندوق بین‌المللی پول و سازمان‌هایی همچون بانک جهانی که کمک‌های بلاعوض و کمک‌های مالی بشردوستانه به فقیرترین و آسیب‌پذیرترین مردم جهان ارائه کرده‌اند، حمایت کند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته