دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1394 - 17:00

شکلات و تخم‌مرغ نیم‌پز برای زنان باردار و رشد جنین مفید است

دانشمندان کانادایی اعلام کردند که خوردن شکلات با بهبود عملکرد جفت آثار خوبی برای زنان باردار و جنین در پی دارد و تخم‌مرغ نیم‌پز نیز بر خلاف ادعاهای پیشین بسیار مفید است.
کد خبر : 65107

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، دانشمندان ثابت کردند شکلات که بسیاری از زنان در دوران بارداری تمایل شدید به خوردن آن پیدا می‌کنند، بسیار مفید است و مزایای بسیار برای سلامت زنان و نوزادان دارد.


تحقیق تازه پژوهشگران نشان داده شکلات هایی که غنی از ماده فلاوونول هستند، سبب تقویت و رشد جنین می‌شود.


به گزارش دیلی‌میل، شکلات همچنین احتمال بروز یکی از عارضه‌های خطرناک دوران بارداری را که با عنوان «مسمومیت بارداری» شناخته شده است،کاهش می‌دهد.


نتایج این مطالعه مدت کوتاهی پس از آن منتشر شد که تحقیق دیگری از همین پژوهشگران نشان داد بر خلاف آنچه به مدت 30 سال توصیه می شد، پرهیز از تخم مرغ نیم‌پز یا «عسلی» برای زنان باردار درست نیست و مصرف این نوع تخم‌مرغ خطر چندانی برای بانوان باردار ندارد و برعکس، به ادعای پژوهشگرانی از دانشگاه لاوال در شهر کبک کانادا، خطر مسمومیت حاملگی (پره اکلامپسی) را کاهش می‌دهد.


پژوهشگران دانشگاه لاوال در تحقیق تازه خود به بررسی شکلات و به‌طور خاص ماده فلاوونول موجود در این ماده غذایی پرداختند. در این مطالعه یک آزمون بالینی تصادفی از 129 زن در هفته‌های یازدهم تا چهاردهم بارداری صورت گرفت. تعدادی از این زنان به مدت 12 هفته روزانه 30 گرم شکلات مصرف کردند و بعد از این مدت مشاهده شد زنانی که شکلات مصرف کرده‌اند از لحاظ رشد جنین و وزن نوزاد پس از تولد، فشار خون در دوران بارداری و زایمان و شاخص های دیگر به مراتب وضعیت بهتری داشته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب