دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1401 - 11:08
سازمان جهانی بهداشت:

میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در جهان کاهش یافته است

سازمان جهانی بهداشت از کاهش چشمگیر میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان در هفته اخیر خبر داد.
کد خبر : 651037
کرونا چین



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، ‌سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: در هفته گذشته بیش از ۹ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند.


این سازمان بین‌المللی در بیانیه خود آورده است:‌ تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نسبت به هفته گذشته ۴۳ درصد کاهش و تعداد مبتلایان نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است. تعداد مبتلایان جدید به کرونا از ۲۸ مارس تا سوم آوریل (هفتم اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱) نسبت به هفته قبل ۱۶ درصد و تعداد فوتی‌ها ۴۳ درصد کاهش یافته است.


گزارش‌ها نشان می‌دهد کاهش نرخ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در همه نقاط جهان یکسان ثبت شده و در جنوب‌شرقی آسیا و آمریکا کاهش محسوسی داشته است. علاوه بر این، کره‌جنوبی با ۲ میلیون و ۵۸ هزار ۳۷۵ مورد ابتلا، بیشترین میزان ابتلا را در هفته اخیر به نام خود ثبت کرده است. پس از کره‌جنوبی، آلمان، فرانسه، ویتنام و ایتالیا قرار دارند.


سازمان بهداشت جهانی با هشدار درباره اینکه سویه درحال ظهور کرونا موسوم به SARS-Cove-۲ همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهد، اعلام کرد: با توجه به سطح بالای انتقال سویه جدید، به احتمال زیاد در آینده با انواع دیگر کرونا ازجمله انواع نوترکیب مواجه خواهیم شد.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته