دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل اتحادیه دام سبک در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تفاوت معنادار قیمت دام زنده با گوشت قرمز/دام زنده کیلویی ۷۰هزارتومان

دادرس گفت: تفاوت قیمت دام زنده و گوشت قرمز نیز بسیار زیاد است به طوری که میانگین قیمت دام زنده در حدود ۷۰ هزار تومان است و با قیمت‌های گوشت در مغازه‌ها تفاوت زیادی دارد.
کد خبر : 650925
گوشت قرمز

افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا با اشاره به وضعیت بازار گوشت اظهار کرد: تفاوت قیمت دام زنده و گوشت قرمز نیز بسیار زیاد است به طوری که میانگین قیمت دام زنده در حدود ۷۰ هزار تومان است و با قیمت‌های گوشت در مغازه‌ها تفاوت زیادی دارد.


وی افزود: در حال حاضر نیز مصرف گوشت قرمز در کشور کاهش چشمگیری داشته است و با مازاد دام مواجه هستیم و از طرفی تقاضا برای گوشت بسیار کاهش یافته اما در عین حال قیمت این کالا همچنان روند صعودی دارد، این شرایط مشابه اتفاقات سال ۹۷ در بازار گوشت است.




بیشتر بخوانید:


گوشت قرمز همچنان بر مدار افزایش قیمت




صدردادرس عنوان کرد: از اواخر سال ۹۶ قیمت گوشت روند افزایشی گرفت و این روند در سال ۹۷ نیز ادامه یافت و قیمت گوشت به طور سرسام‌آوری بالا رفت، آن زمان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی وعده دادند که با ورود دام عشایر و بره‌های متولد شده در اسفندماه به بازار، همه چیز حالت تعادل خواهد گرفت اما در شهریور ۹۷ که این بره‌ها هم وارد بازار شدند تغییری در شرایط ایجاد نشد و قیمت‌ها کاهش نیافت به همین منظور دولت برای کنترل قیمت‌ها از فروردین ۹۷ واردات را آغاز کرد و تا آخر سال نیز این کار را ادامه داد اما قیمت‌ها تعدیل نشد و بازار به حالت عادی برنگشت، چون کسانی که منافعشان در خطر بود اجازه نمی‌دادند که این اتفاق بیفتد.


وی ادامه داد: هشدارهایی در این خصوص داده شد اما برخی از تصمیمات شتاب زده باعث تثبیت روند افزایش قیمت گوشت شد تا مدیران ذی ربط به دنبال واردات باشند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته