دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1401 - 14:20

دیگ و مشعل گازی؛ بهترین وسیله گرم کردن آب جکوزی

گرم کردن استخر و جکوزی با یک دیگ و مشعل در فضای باز یک راه ایده آل برای افزایش فصل شنا و صرفه جویی در هزینه های عملیاتی است. چه کسی آبتنی در وان آب گرم را دوست ندارد؟ به خصوص در هوای سرد.
کد خبر : 650637
رپرتاژ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، گرم کردن استخر و جکوزی با یک دیگ و مشعل در فضای باز یک راه ایده آل برای افزایش فصل شنا و صرفه جویی در هزینه های عملیاتی است. چه کسی آبتنی در وان آب گرم را دوست ندارد؟ به خصوص در هوای سرد. برای نگه داشتن یک وان آب گرم در دمای عالی انرژی زیادی لازم است. نکته اینجاست که گرما را با کمترین سوخت و بالاترین بهره وری از طریق مبدل حرارتی دیگ، به آب موجود در جکوزی برسانید.


راه های گرم کردن آب جکوزی


دمای آب جکوزی


احتمالا در مورد پکیج های حرارتی، انواع هیت پمپ ها و هیتر های برقی و همچنین دیگر گرمکن های جکوزی در تجهیزات جکوزی شنیده باشید، اما این تجهیزات برای جکوزی های کوچک خانگی و افرادی که در گرم شدن آب صبور هستند، کاربرد دارد. برای جکوزی و استخر که به آب گرم با حجم بالا در مدت زمان کمتر نیاز دارد، بهترین روش استفاده از دیگ و مشعل گازی می باشد.


به صورت خلاصه شما می توانید از طریق چند روش زیر آب جکوزی خود را گرم کنید:



  • استفاده از دیگ و مشعل گازی همراه با مبدل حرارتی (بهترین و سریعترین روش)

  • استفاده از پکیج گرمایشی (پیشنهاد اول بعد از دیگ و مشعل)

  • استفاده از هیتر یا گرمکن آماده برقی (مناسب جکوزی خانگی)

  • استفاده از هیتر یا گرمکن آماده گازی (مناسب جکوزی های بزرگ)

  • استفاده از گرمکن های خورشیدی و پمپ های حرارتی (مناسب گرم کردن آب استخر می باشد)


دیگ و مبدل حرارتی با مشعل گازی، بهترین تجهیزات گرم کردن آب جکوزی


دیگ و مشعل گازی از بهترین تجهیزات جکوزی


با یک مبدل حرارتی و دیگ گازی می تواند به راحتی و در مدت زمان بسیار کمتر از جکوزی شما را گرم کند. تغیر گرمای الکتریکی به گرمای گازی، هم پایدار است و هم در هزینه صرفه جویی می کند. البته مهم تر از گرمای پایدار با هزینه کم، مدت زمان افزایش دمای جکوزی تا حدود 40 درجه است که دیگ های گازی این نیاز را به راحتی پوشش می دهند.


نکته ایی که باید هنگام نصب دیگ و مشعل به آن توجه کنید، استفاده از دیگ مناسب و جنس مبدل گرمایشی است. البته چنانچه می خواهید از دیگ آب گرم برای گرمکن استخر، جکوزی و دیگر مدار های مستقلی مانند رادیاتور ها استفاده کنید، باید از دیگ گرمایشی چند منظوره استفاده کنید، در غیر این صورت برای گرم کردن تنها جکوزی، یک دیگ تک منظوره کفایت خواهد کرد.


عموما از دونوع دیگ می توانید استفاده کنید:



  1. دیگ چدنی:در صورتی که آب گرم تک منظوره ایی فقط برای گرمایش آب جکوزی نصب می کنید، بهترینن انتخاب دیگ چدنی می باشد که برای فشار پایین کار پیشنهاد می شود.

  2. دیگ فولادی:در صورتی که می خواهید یک دیگ چند منظوره برای فشار کار بالا جهت گرمایش یک مجموعه استخر و جکوزی نصب کنید، بهترین انتخاب دیگ فولادی می باشد. دیگ فولادی نیز بر اساس فشار کاری متفاوت در انواع واتر تیوب (آب در لوله) و فایر تیوب (آتش در لوله) تقسیم بندی کی شود. برای موارد فشار کاری بسیار بالا، مانند استخر و جکوزی های عمومی، پیشنهاد می شود از انواع واتر تیوب استفاده کنید.


بهترین مبدل های حرارتی


از انواع مبدل هایی که در دیگ آب گرم استخر استفاده می شوند، می توان چهار مورد زیر را نام برد:



  • مبدل‌های هوا خنک

  • مبدل‌های پوسته و لوله

  • مبدل‌های صفحه‌ای

  • مبدل‌های پره‌ای


دو مدار گردش در مبدل های استخر و جکوزی وجود دارد که یک طرف آب گرم بویلر و طرف دیگر آب استخر قرار می گیرد و دما را از بویلر به آب استخر منتقل می کند. مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله Shell and Tube را برای دیگ و مشعل جکوزی پیشنهاد می کنیم که در زمان کمتر، دمای بیشتری را به آب برگشتی به جکوزی منتقل می کند.


دیگ و مشعل گازی در مقابل هیتر برقی در تجهیزات گرمایشی جکوزی


هیتر برقی و دیگ گازی


اکثر جکوزی های خانگی آماده با هیتر برقی در یک مجموعه کامل عرضه می شوند. با این حال، اخیراً، روند رو به رشدی برای استفاده از گرمایش گازی از طریق یک دیگ بخار خارجی وجود داشته است، زیرا این روش در گرم کردن آب در مقایسه با برق بسیار سریعتر است. این بدان معناست که وقتی از جکوزی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را در دمای پایین‌تری نگه دارید، یا حتی گرمایش را به طور کامل خاموش کنید، زیرا می توانید آن را به سرعت داغ کنید.


مدت زمان مورد نیاز برای گرم کردن آب کاملا سرد (6 تا 10 درجه سانتی گراد) یک جکوزی و افزایش دما تا حدود 40 درجه سانتیگراد با هیتر برقی، حدود 20 ساعت است! حتی اگر جکوزی را از آب گرم حدود 20 درجه سانتیگراد نیز پر کنید، برای رسیدن به دمای مورد نیاز حدود 40 درجه سانتیگراد، به بیش از 4 ساعت زمان نیاز دارید. راه حل کارآمدتر این است که جکوزی را از یک منبع گرمای خارجی مانند دیگ بخار، همراه با مشعل گازی و مبدل مناسب گرم کنید. معمولاً این کار را می توان با اتصال لوله از وان آب گرم به دیگ بخار انجام داد. تنها تفاوت این است که وان آب گرم به یک مبدل حرارتی نیاز دارد تا به عنوان رابط عمل کند.نصب مبدل حرارتی در مدار آب استخر و اتصال به دیگ کار ساده ای است. در این حالت جکوزی حدود 5 درجه سانتیگراد در ساعت گرم می شود.


نکاتی برای عملکرد بهتر تجهیزاتی گرمایشی جکوزی و استخر


البته زمان گرم شدن جکوزی می تواند تحت تاثیر عوامل خارجی نیز قرار گیرد. برای سرعت بخشیدن به چرخه افزایش دمای آب جکوزی، به نکات زیر دقت کنید:



  • دمای محیط بیرون مناسب باشد و مکانی که جکوزی در آن قرار دارد دارای پوشش مناسب و عایق بندی اصولی باشد؛

  • مجموعه دیگ، مشعل، مبدل، ترموستات، لوله ها و اتصالات نباید فرسوده یا آسیب دیده باشند؛

  • مسیر جریان آب نباید مسدود یا معیوب باشد و همیشه باید به میزان آب ورودی و خروجی دیگ توجه شود. برای رفع این مشکل، باید سطح آب را بررسی و فیلتر را تمیز کنید و همچنین سوئیچ جریان و فشار مخزن را بررسی کنید و از کارکرد پمپ نیز مطمئن شوید؛

  • جکوزی شما با جت های روشن سریعتر گرم می شود. جت‌ها نه تنها این مزیت را دارند که به شما اجازه می‌دهند ماساژ ملایمی دریافت کنید و در آسایش استراحت کنید، بلکه به شما این امکان را می‌دهند که جکوزی خود را سریع‌تر گرم کنید. هنگامی که پمپ جت جکوزی را روشن می کنید، گرما را به طور یکنواخت در کل جکوزی توزیع می کند.


در نتیجه شما می توانید با نصب یک دیگ و مشعل گازی همراه با مبدل حرارتی مناسب و همچنین رعایت نکات فوق، بهترین سیستم گرمایشی جکوزی را راه اندازی کنید. برای خرید بهترین دیگ، مشعل، مبدل، پمپ جت و دیگر تجهیزات جکوزی، می توانید به فروشگاه اکسین آب به آدرس اینترنتی www.oxinab.com مراجعه کنید.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته