دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1401 - 14:12

امنیت و مشکلات سرمایه گذاری در ترکیه

آیا سرمایه گذاری در ترکیه ایمن است؟ این سؤالی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران قبل از سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌پرسند. ترکیه، همچنان به‌دلیل امنیت و آزادی که دولت آن به سرمایه‌گذاران می‌دهد، بهترین کشور برای تجارت است.
کد خبر : 650628
رپرتاژ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، آیا سرمایه گذاری در ترکیه ایمن است؟ این سؤالی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران قبل از سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌پرسند. ترکیه، همچنان به‌دلیل امنیت و آزادی که دولت آن به سرمایه‌گذاران می‌دهد، بهترین کشور برای تجارت است.


اقتصاد ترکیه


اقتصاد ترکیه موانعی دارد که شامل عدم ثبات سیاسی است، ولی همچنان استوار مانده و بستری مناسب و ایمن برای سرمایه‌گذاران فراهم‌کرده و به امن‌ترین جا برای افرادی تبدیل شده که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند. این کشور قوانین اقتصادی ثابتی در سراسر دنیا دارد و درنتیجه برای سرمایه‌گذاران، اقامت مناسب و شهروندی را در نظر گرفته تا بتوانند کار خود را شروع کنند.


واحد پول اصلی ترکیه، یعنی لیره، که اکنون همانند کل دنیا تحت تأثیر همه‌گیری قرارگرفته، پس از پایان محدودیت ها به پایه خود خواهد رسید کما اینکه همین الان هم آمارها علیرغم رشد اخیر نرخ تورم که به خاطر مسائل سیاسی بود سویه مثبتی را نشان میدهند.


با توجه به افت ارزش لیر، خارجی ها شرایط خوبی در زمینه‌ی املاک دارند و می‌توانند فوراً در ترکیه ملک بخرند. خرید ملک مناسب کسانی است که آینده‌نگر هستند. این راه، ایمن‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در ترکیه است و تنوع در زمینه‌ی املاک در ترکیه و میل به دریافت شهروندی ترکیه، باعث‌شده که بسیاری از ایرانی‌ها، بخواهند در ترکیه ملکی بخرند.


بخش حمل‌ونقل مربوط به عملکرد سرمایه‌گذاری در بخش املاک


امنیت و مشکلات سرمایه گذاری در ترکیه


در سال‌های اخیر، میزان مسافران بیشتر شده و درنتیجه تقاضا برای خرید ملک نیز افزایش یافته و توریست‌هایی که به این کشور می‌آیند میل به سرمایه‌گذاری پیدا می‌کنند. حقیقت این است که ترکیه کشوری با اقتصاد روبه‌پیشرفت است که موفق و پویا است. آیا می‌دانید که ترکیه رتبه‌ی دوم را در شکوفایی اقتصادی و رتبه‌ی سوم را در رشد اقتصادی و استانداردها دارد؟ با ترویج واکسیناسیون کووید-19، صنعت گردشگری ترکیه هم به بالاترین میزان خود در سال 2018، نزدیک می‌شود.


دموگرافیک و رونق پیش روی بازار


وقتی از شرایط دموگرافیک ترکیه صحبت شود، علاقه‌ی شما برای خرید ملک در ترکیه بیشتر خواهدشد، چون جمعیت بیشتر، برای داشتن بازار مصرف‌کنندگان بیشتر، لازم است. اگر می‌خواهید کار بزرگی انجام‌دهید و ملک بخرید، بدانید که به‌دلیل وجود بازار بزرگ و مصرف‌کنندگان فراوان، در مسیر درست و امنی برای سرمایه‌گذاری قدم گذاشته‌اید.


دموگرافی ترکیه بالا 81میلیون نفر است، که عامل مهمی در مصرف تولیدات بومی و واردات کالاها و پروژه‌های اقتصادی است. برای اینکه بیشتر تشویق شوید، باید بگوییم که اکثر جمعیت آن، جوان هستند (حدود 40میلیون نفر زیر 30سال). ترکیب این مورد با سیستم آموزشی باکیفیت و سیستم فرهنگی غنی، علاوه بر جذابیتی که برای جذب نیروی خارجی و مهاجرت دارد این کشور را قادر میسازد تا نیروی کاری متخصص را پرورش‌دهد که مایل به ماندن در این کشور خواهند بود که این مسئله نیز سرمایه‌گذاری در بخش املاک و فعالیت‌های تجاری دیگر را جذاب تر از پیش میکند


پروژه‌های زیرساختی و عظیم دیگر ترکیه


امنیت و مشکلات سرمایه گذاری در ترکیه


مهم‌ترین بخش این کشور که نقش مهمی در صنعت دارد، پروژه‌های زیربنایی است. میزان زیرساخت‌ها در این کشور، نتیجه‌ی استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز است. این مورد در استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز برای پروژه‌ها و قوانین مهم این کشور برای ساخت‌وساز و امکاناتی مانند خطوط هوایی زیبا و پل‌های زیبا، دیده‌می‌شود و در نتیجه در بازار رقابتی و پروژه‌ها، نقش مهمی دارد. برای مثال، ساخت خطوط هوایی مجهز و به‌روز در استانبول، قانون جالبی است و راهی برای تأسیس سازمان‌ها و شرکت‌های خارجی در این کشور است.


درواقع، این امر روی سرمایه‌گذاری‌های مجاور و املاک تأثیرگذاشته است که به‌عبارتی به‌معنای افزایش سرمایه‌گذاری در فعالیت‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله املاک است.


بزرگترین خطر ترکیه برای سرمایه‌گذاران چیست؟


بانگاهی به اعداد، می‌بینیم که ترکیه، اقتصاد استواری با اساس تولیدی قوی و نیروی کار جوان، روبه‌رشد و سخت‌کوش دارد. به‌علاوه، ترکیه، قدرت نظامی، فرهنگی و سیاسی واقعی دارد که در منطقه و فراتر از آن مشخص است. اما ترکیه دچار کاهش ارزش پول شده و درصورت ادامه‌ی این مورد، قیمت املاک کاهش خواهد یافت. اما خبر خوب این است که ترکیه به‌سختی تلاش می‌کند تا با این مشکل مقابله کند.


قیمت املاک در ترکیه چگونه است؟


چشم‌اندازهای وسیع ترکیه، به‌عنوان سی‌وهفتمین کشور بزرگ دنیا، اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند و باعث تفاوت در نوع شاخص قیمت خانه می‌شوند. مثلاً در کالکان، املاک زیر قیمت 100000یورو، به‌ندرت دیده‌می‌شود، اما در آلتینکوم، قیمت آپارتمان یک‌خوابه از 50000یورو شروع می‌شود.


اجاره‌ی ملک خودتان


برخی از صاحب خانه‌های دارای املاک خارجی، گاهی ملک اجاره‌ای می‌خرند تا درآمدی در زمانی که آنجا نیستند داشته‌باشند. همچنین باید مهارت‌های بازاریابی خلاقانه داشته‌باشید تا بتوانید خانه‌تان را اجاره دهید. بازار ترکیه پر از املاک اجاره‌ای است و باعث کاهش نرخ کرایه و تقاضا می‌شود و در آخر اینکه فراموش نکنید که مالیات درآمد کرایه‌ای را بپردازید و اگر در ترکیه نیستید، مشاور املاک بگیرید تا کرایه‌ها را کنترل کند. این‌ها مواردی است که برای خرید ملکی به‌منظور اجاره‌دادن، لازم است.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته