دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1401 - 02:29

دکتر طهرانچی: ۷۰ درصد دانشجویان در ۱۴ فروردین برای نخستین‌بار دانشگاه را از نزدیک دیدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۷۰ درصد از کسانی که در این ایام به‌صورت آنلاین در دانشگاه حضور داشتند، تازه‌وارد بودند و حتی دانشگاه‌ها را ندیده‌اند و روز ۱۴ فروردین، روز نخستی است که وارد دانشگاه می‌شوند.
کد خبر : 650513
طهرانچی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با رادیو گفتگو با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها از روز ۱۴ فروردین گفت: واقعیت این است که دانشگاه بدون حضور دانشجو بسیار ناقص است و اساساً ایامی که به دلیل کرونا دانشگاه‌ها غیرحضوری شده بود بسیار سخت بود. در ایام جنگ و زمانی که حمله موشکی به تهران صورت می‌گرفت دانشجو بودم بااین‌حال در آن زمان نیز دانشگاه‌ها تعطیل نشد و کلاس‌ها برگزار می‌شد.


وی همچنین از سخت بودن ایام کرونا و دوری از دانشگاه‌ها برای دانشجوها گفت و بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد از کسانی که در این ایام به‌صورت آنلاین در دانشگاه حضور داشتند، تازه‌وارد بودند و حتی دانشگاه‌ها را ندیده‌اند و روز ۱۴ فروردین روز نخستی است که وارد دانشگاه می‌شوند.


رئیس دانشگاه آزاد کشور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه دانشگاه آزاد از مدت‌ها قبل‌تر، منتظر بازگشایی دانشگاه‌ها بوده است، اظهار کرد: ترم قبل از ورود «اُمیکرون» به کشور، بعضی از واحدهای دانشگاهی باز شدند و با حضور دانشگاه‌ها روح سبز زندگی جریان پیدا کرد.


دکتر طهرانچی افزود: وقتی یک محیطی فعالیت فیزیکی نداشته باشد مانند خودرویی است که زنگ می‌زند و برای حرکت نیاز است تمام اجزای آن به حرکت در بیاید. هفته نخستی که در کشور اعلام شد کرونا آمده است، در ۱۳ اسفند همان سال بخشنامه‌ای به همه واحدها دادیم که باید مجازی شوند درحالی‌که در آن زمان مجازی شدن یک کار عجیب محسوب می‌شد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته