دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1401 - 15:15

نمایندگان مجلس پاکستان استعفا می‌دهند/ احتمال کودتا و انتقال قدرت به ارتش

تحولات پاکستان به‌گونه‌ای است که نمایندگان مجلس این کشور تصمیم به استعفا گرفته‌اند.
کد خبر : 650426
مجلس پاکستان



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، به‌دنبال ‌انصراف مجلس ملی پاکستان از برگزاری جلسه رأی عدم اعتماد به عمران‌خان نخست‌وزیر این کشور، انحلال آن به دستور رئیس‌جمهور و تعیین زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد، خبرهای رسیده حاکی از استعفای برخی نمایندگان مجلس ملی پاکستان است.


عامیر لیاقت حسین، یکی از نمایندگان حزب حاکم PTI در مجلس ملی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از این حزب کناره‌گیری کرد.


او در توییت خود تمام اقدامات عمران‌خان را در راستای برکناری ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد کل ارتش پاکستان دانست و نوشت: پس از پایان نمایش، می‌خواهم بگویم آنچه نخست‌وزیر انجام داد، نشان داد اقدام مخالفان درست بوده است.


لیاقت حسین افزود: اعلام می‌کنم حزب تحریک انصاف را ترک کردم. چه کسی از قانون عدول کرد و چه کسی منحرف شد؟ تصمیم را دادگاه خواهد گرفت، ولی متأسفانه این بازی برای حذف ژنرال قمر جاوید است.



نمایندگان مجلس پاکستان استعفا می‌دهند/ احتمال کودتا و انتقال قدرت به ارتش

توییت نماینده مجلس ملی پاکستان


دقایقی پیش بود که عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان با پیشنهاد عمران‌خان برای انحلال مجلس موافقت کرد.


همچنین منابع پاکستانی خبر دادند مجلس ملی این کشور جلسه رأی‌گیری را که قرار بود امروز برای عدم اعتماد به عمران‌خان برگزار شود، لغو کرد. نخست‌وزیر پاکستان با انتشار فایل صوتی ضبط‌شده اعلام کرد: پیروزی مردم پاکستان بر توطئه‌های خارجی را تبریک می‌گویم و باید برای انتخابات آینده آماده شوند.


وی افزود: امروز توانستیم توطئه‌ای را که دولت منتخب و قانونی پاکستان را هدف قرار داده بود، خنثی کنیم. من به رئیس‌جمهور توصیه کردم پارلمان فدرال و منطقه‌ای را منحل کند و برای برگزاری مجدد انتخابات هماهنگ شویم.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته