دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1394 - 13:24

دبیرکل حزب اسلامی کار: درآمد بالای نفت باعث پرخاشگری سیاسی عده‌ای شد

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: میزان درآمد در دولت های نهم و دهم به اندازه همه درآمدهای ۱۰۰ سال گذشته بود که همین باعث شد برخی پرخاشگری‌های سیاسی از خود بروز دهند
کد خبر : 65041

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسین کمالی، دبیر کل حزب اسلامی کار، صبح امروز -سه‌شنبه- در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات با اشاره به وضع اقتصادی کشور و عملکرد دولت اظهار کرد: دولت در بدترین وضع اقتصادی قرار دارد و درآمدهای نفت به حداقل ممکن رسیده است. البته این مسائل ناشی از سیاست‌های دولت یازدهم نیست بلکه ناشی از عملکردهای سوء گذشته است.


وی گفت: ما طی همه سال‌هایی که درآمد نفت با قیمت بالایی حاصل می‌شد، تحول اقتصادی نداشتیم و میزان درآمد در دولت‌های نهم و دهم به اندازه همه درآمدهای ۱۰۰ سال گذشته بود که همین باعث شد برخی پرخاشگری‌های سیاسی از خود بروز دهند و تحت تأثیر همین موضوع که نظام جمهوری اسلامی تحت فشار بین‌المللی قرار گیرد و دولت فعلی بخشی از مشکلات ناشی از آن را امروز حل کرده است.


کمالی ادامه داد: بناست که با حل مسئله هسته‌ای، قدری تسهیل در امور اقتصادی شکل بگیرد اما با رفع تحریم‌ها همه مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد زیرا مشکلات اقتصادی ما بنیادین است.


دبیر کل حزب اسلامی کار اضافه کرد: مسائل مربوط به رفع تحریم یک مقدار کار را تسهیل می‌کند اما باید برای حل مشکلات اقتصادی اصلاح ساختار اقتصادی انجام شود. توقعی که در جامعه شکل می‌گیرد مبنی بر اینکه که با اجرای برجام و رفع تحریم‌ها زندگی مردم بهبود پیدا می‌کند و رفاه در جامعه حاکم می‌شود، درست نیست. این مسئله به اصلاح ساختارهای اقتصادی مربوط می‌شود و اصلاح‌طلبان قطعاً این موضوعات را دنبال خواهند کرد.


کمالی با بیان اینکه برنامه‌های ما باید بر اساس برنامه‌های اصلی توسعه‌ای باشد، گفت: اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند توازن و توسعه متوازن را مد نظر قرار دهند و امیدواریم در یک موقعیت مناسب، یک وضع مطلوب سیاسی و اقتصادی را به وجود بیاوریم و مطالبات خود را بر اساس آنچه می‌خواهیم تعقیب و تنظیم کنیم.


کمالی ادامه داد: اگر در مجلس آینده، اصلاح‌طلبان به اکثریت برسند، به وعده‌هایی که دادند عمل خواهند کرد اما اگر در اقلیت بودند در جهت پیشبرد آن اهداف اقدام می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته