دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1394 - 15:46

انتشار دو کتاب عضو هیات علمی سمای کرج

دو کتاب با موضوع پدیدارشناسی در معماری از سوی عضو هیات علمی رشته معماری آموزشکده سمای کرج ترجمه و به چاپ رسید.
کد خبر : 65036

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته معماری، دو کتاب با عنوان «رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه­ پیتر زومتور» و «پرسش­‌های ادراک، پدیدارشناسی معماری» به ترتیب در ماه­‌های مهر و بهمن 1394 از سوی مرتضی نیک فطرت عضو هیات علمی آموزشکده سما واحد کرج ترجمه و به چاپ رسید.


کتاب اول با عنوان رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه­ پیتر زومتور که به معرفی اندیشه‌­های پیتر زومتور معمار معتبر سوئیسی که در سال 2009 عالی­ترین جایزه در رشته معماری(جایزه پریتزکر) را دریافت کرده است، می‌­پردازد و کتاب دوم با عنوان پرسش­های ادراک، پدیدارشناسی معماری نوشته استیون هال، یوهانی پالاسما و آلبرتو پرزگومز است که یکی از منابع مهم در عرصه پدیدارشناسی معماری است.


هر دو کتاب مطالب خواندنی و قابل بحثی را در ارتباط میان فلسفه و معماری بیان می­‌کند که مورد استفاده علاقه‌مندان به رشته معماری و شهرسازی است.


محتویات هر دو کتاب را می‌­توان نوعی بررسی کیفی فضاهای معماری معاصر مبتنی بر تجربه ادراک چند حسی و نقش آن در فرایند فهم مکان با ارایه الگوهای معماری مطلوب مبتنی بر خاستگاه پدیدارشناسانه برای ارزش‌گذاری بناها دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته