دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1401 - 08:46
ترامپ:

سیاسیون آمریکا بزرگ‌ترین تهدید کشور هستند/ ظرف یک هفته با ایران توافق می‌کردم

رئیس‌جمهور آمریکا بزرگ‌ترین تهدید آمریکا را نه روسیه و چین، بلکه سیاستمداران داخلی خواند.
کد خبر : 650309
دونالد ترامپ

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از نووستی، دونالد ترامپ گفت: آمریکا نه از سوی روسیه و چین، بلکه از سوی سیاستمداران داخلی تهدید می‌شود.


وی در گردهمایی در میشیگان افزود: بزرگ‌ترین تهدید ما از خارج نیست، بلکه از سوی سیاستمداران بیمار و افراط‌گرایانی است که عمداً یا ناآگاهانه می‌خواهند کشور را ویران کنند؛ این بزرگ‌ترین تهدید بیشتر از روسیه یا چین است.


رئیس‌جمهور سابق آمریکا از حضار خواست در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ کنترل کنگره را دوباره به دست بگیرند. وی که هنوز قصد خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی ابراز نکرده است، پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای برای جمهوری‌خواهان برای سال ۲۰۲۴ ارائه کرد و گفت، آن‌ها به کاخ سفید بازخواهند گشت.
در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که هشتم نوامبر برگزار می‌شود، آمریکایی‌ها قرار است به نامزدهای خود برای کسب ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان رأی دهند.


از سوی دیگر ترامپ با بیان اینکه کشورش در آستانه یک کابوس اقتصادی است، گفت: درآمد واقعی در حال کاهش است و در لبه یک کابوس اقتصادی به نام رکود تورمی ایستاده‌ایم. کسی می‌داند این چیست؟ تورم و رکود هم‌زمان. آیا این خوب به نظر می‌آید؟


او با فاجعه‌بار توصیف کردن وضعیت اقتصاد آمریکا عنوان کرد: دولت جو بایدن هر چیزی را که به‌وسیله دولت قبلی (جمهوری‌خواه) ایجاد شده است، به خطر می‌اندازد.


دونالد ترامپ سپس گفت که اگر رئیس‌جمهور بود به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران می‌رسید و در این خصوص توضیح داد: «آن‌ها (ایران) ظرف یک هفته پس از آنکه ما ریاست‌جمهوری را برعهده می‌گرفتیم، توافق می‌کردند. آن‌ها توافق می‌کردند. آنها برای توافق بسیار آماده بودند».


رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد از عدم توانایی دولت باید در توقف برنامه هسته‌ای ایران گفت: «ما کارت‌هایی داریم. ما قبلاً نیز کارت‌هایی داشتیم و هنوز نیز داریم. اگر می‌دانستند چطور بازی کنند هنوز هم کارت داشتند.تنها کاری که آن‌ها (دولت بایدن) در آن مهارت دارند، راه‌انداز انتخابات و تقلب در انتخابات است».


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته