دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1401 - 15:49

داربست بازار مرجع آنلاین فروش و اجاره دراربست

داربست به سازه های فلزی گفته می شود که جهت دسترسی به نقاط مختلف ساختمان در ارتفاع بسته می شوند. جنس داربست از فلز می باشد و با توجه به وزن خود در دو گروه داربست سبک و سنگین قرار می گیرند.
کد خبر : 650268
image-20220402154538-3.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، داربست به سازه های فلزی گفته می شود که جهت دسترسی به نقاط مختلف ساختمان در ارتفاع بسته می شوند. جنس داربست از فلز می باشد و با توجه به وزن خود در دو گروه داربست سبک و سنگین قرار می گیرند.


داربست چیست؟


داربست به سازه های فلزی گفته می شود که جهت دسترسی به نقاط مختلف ساختمان در ارتفاع بسته می شوند. جنس داربست از فلز می باشد و با توجه به وزن خود در دو گروه داربست سبک و سنگین قرار می گیرند. لوله داربست به وسیله بست های مخصوص، به یکدیگر متصل می شود. صرفا از داربست جهت انجام امور ساختمانی و تزئیناتی و گاها برای ایجاد سالنها و اتاقک های موقتی استفاده می شود.


داربست ها در واقع سازه های موقتی هستند که بعد از اتمام کار باز می شوند. داربست ها جهت انجام راحت تر , کار ها در اطراف ساختمان ها بسته می شوند. لوله داربست و بست داربست از جمله قسمت های مهم این سازه ها می باشند. لوازم و وسایل جانبی مورد استفاده در داربست ها بسیار زیاد است که هر کدام وظیفه مخصوص به خود را دارند.


داربست بازار مرجع آنلاین فروش و اجاره دراربست



لوله داربست



لوله داربست در سایز و ضخامت های مختلف در بازار موجود می باشد. معمولا داربست ها از جنس میله های چوبی یا فلزی ساخته می شوند. استفاده از داربست به زمان های خیلی گذشته برمی گردد. اهرام مصر نیز با کمک داربست هایی از جنس الوار ساخته شده است. امروزه معمولا در تمامی ساختمان های مرتفع از داربست استفاده می شود. افرادی که با ساخت و ساز آشنایی دارند به خوبی می دانند که داربست کار دسترسی به نقاط مرتفع را آسان کرده است. گاهی برای نظافت یک ساختمان و یا تغییر نمای آن نیز از داربست استفاده می شود. برای بستن لوله داربست نیاز به مهارت و تخصص ویژه می باشد زیرا هرگونه خرابی در آن می تواند خسارات جبران ناپذیری ایجاد کند. با توجه به نظر معمار و بر اساس استانداردها این داربست ها در فاصله مشخصی از ساختمان بسته می شوند.


داربست بازار مرجع آنلاین فروش و اجاره دراربست


لوله داربست



داربست چکشی


داربست چکشی ستاره یکی از انواع داربست های موجود در بازار می باشد. این نوع داربست از مهارهای افقی و پایه های قائم تشکیل شده است. عدم نیاز به آچار و باز و بسته شدن آسان از جمله برتری های این نوع داربست می باشد. همچنین برای استفاده از این داربست نیاز به کارگر ماهر نمی باشد. جابجایی آسان و استفاده برای ارتفاع های بلند از جمله ویژگی های خوب این نمونه لوله داربست می باشد.


داربست مثلثی


داربست مثلثی از فریم های مثلثی شکل تشکیل شده است که به صورت نر و ماده به یکدگر وصل می شوند. برای استفاده از این نوع داربست نیز نیاز به کارگر ماهر نمی باشد. همچنین داربست مثلثی به راحتی باز و بسته می شود.



تجهیزات مورد نیاز برای اجرای داربست


اگر بخواهیم تجهیزات مورد نیاز برای اجرای داربست را نام ببریم باید بگوییم داربست از دو قسمت لوله داربست و بست تشکیل شده است. انواع لوله های سبک و سنگین و بست تک پیچ و دو پیچ در داربست ها استفاده می شود. بسته به نوع کار از نمونه های مشخصی از لوله داربست و بست ها برای این کار استفاده می شود.


میله شکافدار اتصال برای طویل کردن دو لوله داربست و بست لوله های افقی برای اتصال دو لوله افقی مورد استفاده قرار میگیرد. پایه قابل تنظیم نیز که پایین لوله متصل می گردد باعث تنظیم ارتفاع پایه داربست می شود.


جنس لوله داربست


لوله داربست معمولا از دو جنس فولادی و گالوانیزه و درزدار و بدون درز می باشد. نمونه بدون درز لوله های داربست امنیت بیشتری دارند. وزن لوله های داربستی به جنس، طول و قطر آن ها بستگی دارد. معمولا لوله های از جنس فولاد مقاومت خوبی دارند و از آن ها برای جابجایی اجسام سنگین می توان به راحتی استفاده کرد. یکی از ضروری ترین قسمت های اجرای یک پروژه استفاده از داربست می باشد.


کفشک پایه از جمله لوازم مورد استفاده در داربست است که، جنس این کفشک ها از چوب می باشد. و در زیر کفشک فلزی داربست و در سطوح ناهموار مورد استفاده قرار می گیرند. کفشک فلزی از جنس فلز می باشد و در انتها لوله داربست قرار می گیرند.



تخته داربست


تخته داربست از جمله لوازم دیگری است که در هنگام بستن داربست از آن استفاده می شود. تخته داربست در دو نوع چوبی و فلزی موجود می باشد. طول و ضخامت این تخته ها در یک محدوده مشخص می باشد. تخته داربست وسیله ای دیگر است که برای ارتباط بین دو لوله داربست از آن استفاده می شود.


وظیفه عمده تخته داربست ایجاد فضایی مناسب برای کار و تردد کارگران می باشد که بطور عمومی دارای طولی بین ۳ تا ۶ متر و عرض ۴۰ تا ۵۰ سانتی می باشند .


صفحه زیر ستون


صفحه زیر ستون صفحه مربعی پایه داری است که جهت توزیع بار از قسمت پایین ستون بر روی تکیه گاه، از آن استفاده می شود. نردبان فلزی نیز از جمله لوازم جانبی دیگری است که برای دسترسی به قسمت های بالای داربست مورد استفاده قرار می گیرد. جک داربست وسیله دیگری است که برای ثابت کردن سکوی داربست از آن استفاده می شود.


چرخ داربست وسیله دیگری است که در داربست های متحرک از آن استفاده می شود. سیم مخصوص داربست از جنس گالوانیزه می باشد و برای بستن تخته داربست به لوله داربست از آن استفاده می شود. بالابر نیز وسیله ای است که از آن برای بالا بردن تجهیزات داربست استفاده می شود.



داربست بازار مرجع آنلاین فروش و اجاره دراربست



نکات ایمنی در هنگام استفاده از داربست


هنگام اجرای لوله داربست باید به نکات لازم توجه کافی داشته باشیم. اگر ارتفاع ساختمان مورد نظر کم باشد بهتر است در قسمت های داخلی از داربست های کوتاه و با وزن کم استفاده کنیم. و برعکس در ساختمان های بلند از داربست های با ارتفاع زیاد استفاده می شود. در هنگام کار با داربست لازم است از کفش های مناسب این کار استفاده کنید. همچنین بستن کمربند ایمنی از جمله ضروریات انجام کار با داربست می باشد.


کار کردن در ارتفاع به اندازه کافی نیاز به دقت و مهارت دارد. بنابراین لازم است تا حد امکان تمامی موارد ایمنی را رعایت کنیم تا جان افراد به خطر نیفتد. ورود و خروج به محل کار نیز باید از طریق راهرو های ایمن انجام شود. نردبان ورود به کار نیز باید به صورت ایمن متصل شده باشد. بازرسی تخته داربست و سایر موارد دیگر نیز می تواند به ایمنی بیشتر کار کمک شایانی کند.



مرجع فروش و اجاره آنلاین داربست


داربست بازار مرجع آنلاین فروش و اجاره انواع داربست در کشور می باشد. اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که به دنبال یک مجموعه مناسب برای دریافت خدمات داربست می باشید ما به شما داربست بازار به آدرس اینترنتی Darbastbazar.com را پیشنهاد می کنیم. در این مجموعه کلیه خدمات مربوط به داربست در کمترین زمان ممکن و با هزینه مناسب انجام می شود. این مجموعه با مشاوره آنلاین خود در انتخاب نوع مناسب داربست به مشتریان کمک می کند. انتخاب داربست مناسب برای انجام پروژه، می تواند روند اجرای کار را بهبود بخشد.


این مجموعه با داشتن کادری ماهر و با تجربه توانسته است به تمامی شهرهای کشور بهترین خدمات را ارائه دهد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب