دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1401 - 13:33
دانشگاه تهران اعلام کرد؛

الزام حضور دانشجویان در کلاس‌های درس/ غیبت غیرموجه قابل قبول نیست

طبق اعلام دانشگاه تهران کلاس‌های تمامی مقاطع تحصیلی این دانشگاه تهران از روز یکشنبه ۱۴ فروردین به‌ صورت حضوری برگزار می‌شود.
کد خبر : 650059
سردر دانشگاه تهران



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از دانشگاه تهران، براساس اعلام این دانشگاه، تمامی کلاس‌های درس و برنامه‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به‌ صورت حضوری و براساس برنامه آموزشی نیم‌سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هر یک از دانشکدگان، دانشکده، ‌ مرکز و مؤسسه دانشگاه، در محل پیش‌بینی‌شده برگزار خواهد شد.


براساس این گزارش، شرکت منظم دانشجویان در کلاس‌های درس که در حفظ و اعتلای کیفیت علمی یاددهی-یادگیری خود و دانشگاه تأثیر به‌ سزایی دارد، الزامی است. همچنین دانشجویانی که به دلایل غیرموجه غیبت داشته باشند، مشمول ضوابط و مقررات مندرج در بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تهران خواهند بود.


همچنین، حضور اعضای هیئت علمی در محل خدمت و تشکیل کلاس درس براساس برنامه آموزشی اعلام شده برای نیم‌سال جاری، الزامی است و استفاده از تجارب و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد شده در مدت آموزش غیر حضوری، در خارج از ساعات رسمی هر کلاس و مشروط به آنکه به هیچ‌وجه جایگزین تشکیل کلاس حضوری نشود، بلامانع است.


گفتنی است، امتحانات پایان نیم‌سال جاری تمامی دانشجویان دانشگاه تهران کاملاً به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد. طبق تأکید دانشگاه تهران، ‌ با توجه به اینکه حفظ سلامت دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان غیر هیئت علمی مهم‌ترین اولویت دانشگاه تهران عنوان شده است، تمام فعالیت‌ها براساس مفاد اطلاعیه‌های رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود و در صورتی‌ که ضوابط و مقررات جدیدی از طرف وزارت علوم اعلام شود، مراتب در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهد شد و مورد اقدام قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/۱۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته