دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 11:09
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌و‌گو با آنا:

«دانش‌آموزان دیر آموز» حمایت ویژه می‌شوند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سال آینده 50 هزار دانش آموز «دیر آموز» وارد چرخه آموزشی کشور می‌شود، گفت: با همکاری معاونت آموزش ابتدایی وزارت‌خانه، از سال آینده «دانش آموزان دیر آموز» تحت حمایت‌های ویژه آموزشی و علمی قرار می‌گیرند.
کد خبر : 6500

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص دانش آموزان دیر آموز اظهار کرد: با همکاری معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از سال آینده دانش آموزان دیر آموز تحت حمایت‌های ویژه آموزشی و علمی قرار می‌گیرند.


وی با بیان اینکه 10 درصد از دانش آموزان پیش دبستانی که سال آینده وارد کلاس اول می‌شوند در طرح سنجش هوشی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، بیان کرد: نتایج این سنجش هفته آینده مشخص می‌شود و هدف ما از طرح این سنجش مداخله به هنگام بود.


قدمی ادامه داد: براساس نتایج این سنجش ما می‌توانیم دانش آموزان دیر آموز و معلول را شناسایی کنیم و نیازهای توانبخشی آنها همچون سمعک، ویلچر و یا واکر را با هماهنگی خانواده‌ها تامین کنیم.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: به خانواده‌هایی که فرزندان آنها به عنوان دیر آموز شناسایی شوند خدمات مشاوره‌ای ارایه می‌شود زیرا آنها باید بدانند که ضریب هوشی فرزندان‌شان از بقیه 15 نمره پایین‌تر است و البته این بچه‌ها هیچگونه مشخصه تیپیک هم ندارند.


وی ورود 50 هزار دانش آموز دیر آموز به مدارس را در سال آینده پیش‌بینی کرد و گفت: یک محتوی آموزشی برای معلمان در نحوه برخورد با این دانش آموزان در نظر گرفته شده است که به آنها ارایه می‌شود.
قدمی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار نُرم جهانی، 13 درصد دانش آموزان دیر آموز هستند که این میزان 100 هزار نفر از دانش آموزان ورودی جدید را شامل می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته