دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1394 - 11:41

انتقاد بی‌سابقه انگلیس از روسیه درباره بحران سوریه

وزیر امور خارجه بریتانیا از رویکرد ولادیمیر پوتین در قبال جنگ سوریه و فرآیند سیاسی برای پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور انتقاد کرد.
کد خبر : 64986

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا، روز دوشنبه گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با بمباران مخالفان داعش با هدف تقویت بشار اسد، در حال تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه است.


هاموند در اظهاراتی که حکایت از ناامیدی از کرملین دارد، پوتین را به دلیل حمایت ریاکارانه از فرآیند سیاسی‌ای که هدف آن پایان دادن به جنگ داخلی سوریه است و در این حال بمباران مواضع مخالفان بشار اسد که غرب امیدوار است بعد از رفتن اسد صحنه سیاسی سوریه را شکل دهند، مورد سرزنش قرار داد.


زمانی که روسیه در ماه سپتامبر (شهریور) حملات هوایی خود را آغاز کرد، این حملات صحنه معادلات میدانی نبرد را به سود نیروهای بشار اسد تغییر داد.


هاموند در اردوگاه پناهجویان زعتری در اردن به رویترز گفت: «این برای من یک مایه ناراحتی دائمی است که هر کاری که ما می‌کنیم، به دست روس‌ها تضعیف می شود.»


وی افزود: «روس‌ها می‌گویند بگذارید گفت‌وگو کنیم، و بعد آنها گفت‌وگو می‌کنند و گفت‌وگو می‌کنند و گفت‌وگو می‌کنند. مشکل (ما) با روس‌ها این است که آنها در حالی که گفت‌وگو می‌کنند دارند بمباران می‌کنند.»


روسیه می‌گوید گروه‌های مختلفی از پیکارجویان و نه فقط داعش را هدف قرار می‌دهد، اما در این حال تاکید دارد که تمرکز حملات روی مواضع داعش است. مقامات روسی می‌گویند غرب با تلاش برای سرنگون کردن اسد کمک به آتش بازی در سوریه است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته