دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1394 - 12:47
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد

دانشگاه‌ها کمبود هیئت علمی را جبران کنند

گردش و ساماندهی آموزش داروسازی با همکاری همه دانشگاه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی تبریز سپرده شده است.
کد خبر : 64981

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر حمید اکبری قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیست‌و هفتمین نشست شورای داروسازی و تخصصی حضور پیدا کرد. او اقدامات و اهداف طرح تحول آموزش پزشکی راتشریح و اهداف و ماموریت‌های تعریف شده در حوزه داروسازی را اعلام کرد. اکبری گفت: «بعد از تقسیم‌بندی کشور به 10 منطقه آمایشی مسئولیت ساماندهی برنامه‌ها و آموزش حوزه داروسازی کشور به دانشگاه علوم پزشکی تبریز واگذار شده است».


اکبری به مسئولیت هر منطقه آمایشی در نیازسنجی و تعیین تعداد داروساز موردنیاز و تعیین ظرفیت و پذیرش دانشجو اشاره کرد و گفت: «در بحث نیروی انسانی در مناطق آمایشی در برخی از دانشکده‌ها هیات علمی آنها در همه رشته‌ها کامل نشده است و با توجه به این که تامین نیروی انسانی هر منطقه آمایشی به عهده همان منطقه است لازم است با کمک دانشگاه‌های مستقر در هر منطقه، کمبود هیات علمی را جبران شود. به این ترتیب که دانشکده‌های داروسازی مستقر در یک منطقه کمبود هیات علمی را پوشش دهند».


او یادآوری کرد در برنامه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، یکی از برنامه‌های مهم رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم است و دانشکده‌های داروسازی را پیشتاز این عرصه دانست و افزود: « امیدواریم با توسعه شرکت‌های دانش بنیان و رویکرد آموزش به سمت فراگیری دانش مهارتی و حرفه‌ای شاهد آموزش محصول محور در دانشکده‌های داروسازی کشور باشیم».


قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت بر تربیت نیروی انسانی موردنیاز هر منطقه در مناطق آمایشی تاکید و سیاست جدید وزارت بهداشت را افزایش سطح کیفی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد. او ادامه داد: «سیاست وزارتخانه، تاسیس دانشکده داروسازی جدید نبود و براساس طرح تحول آموزش پزشکی تاکید بر ارتقای سطح کیفی دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در این زمینه به همکاری و مساعدت دانشگاه‌ها در رسیدن هر چه سریع‌تر به اهداف این طرح نیازمندیم».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته