دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«راه دور دریا» با روایتی از هرمزگان دهه 50 در «گنجینه»

شبکه مستند سیما در بیست‌و‌یکمین قسمت از مجموعه «گنجینه» مستند «راه دور دریا» ساخته حسن بنی هاشمی را روی آنتن می‌فرستد.
کد خبر : 64955

به‌گزارش گروه فرهنگی آنا به‌نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، با برگزاری مراسم بزرگ «میم مثل مستند» و تقدیر از گنجینه‌های سینمای مستند ایران، در همکاری با مرکز آرشیو سازمان صداوسیما، مستندهای برگزیده دهه‌های 40، 50 و 60 از مستندسازان برتر ایران برای پخش در برنامه «گنجینه» انتخاب شده‌اند و مراحل مرمت این آثار در حال انجام است.


برخی از این مستندها تا به حال از تلویزیون پخش نشده‌اند و در قالب «گنجینه» با اجرای پریوش نظریه برای نخستین بار روی آنتن می روند.


این مجموعه این هفته مستند «راه دور دریا» ساخته حسن بنی‌هاشمی را برای پخش در نظر گرفته است. بنی هاشمی از سال ۵۶ به مستندسازی روی آورد و طی ۵ سال مجموعه مستند ۱۳ قسمتی از هرمزگان را ساخت.


این مستندساز هرمزگانی در طول مجموعه «راه دور دریا» مناطق و بخش‌های زیادی از این استان و گوشه‌هایی از تاریخ، کشاورزی، دریانوردی، صید و صیادی، مهاجرت و روابط انسانی، صنایع دستی، طبیعت و جغرافیای هرمزگان را به نمایش گذاشته‌است.


مجموعه «گنجینه» ساعت21 روز چهارشنبه 14 بهمن ماه از شبکه مستند سیما پخش می شود. تکرار این قسمت پنجشنبه 15 بهمن ساعت 15 و جمعه 16 بهمن ساعت 9 صبح خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب