دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1401 - 11:33

افزایش ظرفیت اقامتگاه‌ها برای مسافران نوروزی

دبیرستاد خدمات سفر گفت: در شهرهای مختلف کشور ظرفیت اقامتگاه های رسمی را به ۵۱۱ هزار تخت افزایش دادیم.
کد خبر : 649519
فاطمی



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از صداوسیما سید مصطفی فاطمی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه از ماه های گذشته، افزایش سفر در بیشتر نقاط کشور پیش بینی می‌شد، گفت: بارش برف در غرب کشور از دلایل افزایش سفرها به شرق کشور بود و همین موضوع باعث شد تا ظرفیت برخی از استان ها برای پذیرش مسافر تکمیل شود.




بیشتر بخوانید:


۳۲ هزار میلیارد تومان اقساط برگشتی مسکن مهر




دبیرستاد خدمات سفر افزود: ظرفیت پذیرش مسافر در شهرهای مشهد، بوشهر، یزد، بندرعباس و جزایر جنوبی و چابهار به صددرصد رسیده است.


وی تصریح کرد: در کنار پذیرش مسافر در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی، ظرفیت‌های اضطراری مانند مدارس، سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌های دانشجویی دیده شده است و در برخی از شهرها، چون بوشهر، مشهد، شیراز و یزد از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها استفاده شد. حتی پیش بینی برای استفاده از سایر ظرفیت‌هایی که نیروهای مسلح در شرایط اضطراری در اختیار دارند، انجام شد.


فاطمی گفت: با توجه به اعلام ستاد کرونا مبنی بر امکان سفرهای نوروزی، از آبان فعالیت‌های مرتبط با سفرهای نوروزی را آغاز کردیم و ستادهای اجرایی خدمات سفر را در همه استان‌ها و شهرستان‌ها راه اندازی کردیم.


دبیر ستاد خدمات سفر افزود: در طی دو سال اخیر و با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخشی از ظرفیت‌های اقامتی با مشکلات زیادی مواجه شدند و بسیاری از زیرساخت‌ها از چرخه فعالیت‌های گردشگری خارج شدند.


وی گفت: در شهرهای مختلف کشور ظرفیت‌های اقامتگاه های رسمی را به ۵۱۱ هزار تخت رساندیم که نسبت به گذشته افزایش یافت.


فاطمی افزود: در جلسات متعددی که استانداران در سراسر کشور برگزار کردند قرار شد تا از وضعیت اضطرار برای اسکان مسافران استفاده کنند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته