دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1401 - 12:18

امدادرسانی به ۵ هزار و ۲۷۱ نفر در ۷ روز گذشته/ ماموریت‌های ترافیکی ۳۶ درصد رشد داشت

در راستای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر تاکنون به ۵هزار و ۲۷۱ نفر امداد رسانی شده است.
کد خبر : 649380
امداد رسانی

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه جامعه خبرگزاری آنا، طرح نوروزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از روز ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ شروع شده و در این طرح که با عنوان طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱ شناخته شده است تا پایان روز دوم فروردین ماه ۹۸۴ مورد مأموریت انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشتیم.


بهتر است در نظر داشته باشید که ۵۴۲ مورد از این عملیات‌های هلال احمر مربوط به حوادث ترافیکی بود و شاهد رشد ۳۶ درصدی در این زمینه بوده‌ایم. همچنین ۴۰ مورد از ماموریت‌های مربوط به عملیات امداد و نجات در کوهستان بوده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.


همچنین ۵۰۲ نفر توسط امدادگران هلال احمر نجات داده و به مناطق امن منتقل شدند و در مجموع به ۵ هزار و ۲۷۱ نفر امداد رسانی شده است، همچنین ۴۴۳ نفر به مراکز درمانی منتقل و هزار و ۴۰ نفر هم خدمات سرپایی دریافت کردند.


برای هزار و ۹۸۵ نفر اسکان اضطراری ایجاد شد و ۱۲۱ مصدوم که در سوانح ترافیکی دچار حادثه شده بودند هم نجات پیدا کردند. بیشترین مأموریت‌های هلال احمر در استان‌های اصفهان با ۸۱ مورد، خوزستان با ۷۹ مورد و آذربایجان شرقی با ۷۱ مورد انجام شده است.


انتهای پیام/۴۱۷۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب