دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1401 - 09:46

آمریکا به‌دنبال تحریم صدها نماینده دومای روسیه

دولت آمریکا قصد دارد صدها نفر از اعضای مجلس روسیه را به بهانه عملیات نظامی مسکو در اوکراین تحریم کند.
کد خبر : 649359
دومای روسیه



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از وال‌استریت‌ژورنال، دولت آمریکا قصد دارد بیشتر اعضای دومای روسیه را به بهانه عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.


مقام‌هایی که نام آن‌ها بیان نشده است، گفتند: تحریم‌های جدید ممکن است از پنج‌شنبه اعمال شوند و تا ۳۰۰ نفر از اعضای دومای روسیه را هدف قرار دهند.


مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند، تحریم‌های مذکور با هماهنگی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو «گروه هفت» که کشورهای صنعتی دنیا را شامل می‌شوند، اعمال خواهند شد.


تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه تاکنون تأثیری در مجاب کردن رئیس‌جمهور این کشور به متوقف کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین نداشته است. بر همین اساس وال‌استریت‌ژورنال نوشت، اثر این تحریم‌ها بر قانون‌گذاران روسیه‌ای را نیز نمی‌توان پیش‌بینی کرد.


یک مقام آمریکایی گفت: بسته‌های تحریمی معمولاً قبل از آنکه به مرحله نهایی اعلام و انتشار برسند، در مرحله بررسی‌های بین‌سازمانی در دولت آمریکا ممکن است تعدیل شوند یا آنکه به تعویق بیفتند.


این تحریم‌ها درحالی در دولت آمریکا بررسی می‌شوند که حمله روسیه به اوکراین وارد چهارمین هفته شده است. آمریکا و متحدان اروپایی این کشور تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرده و بیشتر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته