دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 اسفند 1400 - 20:49

پیشنهاد کتاب برای مدیریت زمان

برنامه‌ریزی و مدیریت زمان یک مهارت است. مهارتی برخاسته از آگاهی فرد نسبت به زندگی، کار، روابط و چالش‌هایی که در هرکدام از اینها پیش رو دارد. اینکه بتوانیم زمان محدودی را که در اختیار داریم به‌تناسب به مشغله‌های مختلف ذهنی و عملی‌مان اختصاص دهیم کار آسانی نیست؛ به‌خصوص در میانه‌ی این جهان به‌سرعت پیش‌رونده. یکی از روش‌هایی که می‌تواند کمی اوضاع را روبه‌راه کرده و ما را از این کلافگی و سردرگمی بیرون بیاورد بهره‌گیری از دانش و تجربه دیگران است.
کد خبر : 649077
image-20220319204824-1.png

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، برنامه‌ریزی و مدیریت زمان یک مهارت است. مهارتی برخاسته از آگاهی فرد نسبت به زندگی، کار، روابط و چالش‌هایی که در هرکدام از اینها پیش رو دارد. اینکه بتوانیم زمان محدودی را که در اختیار داریم به‌تناسب به مشغله‌های مختلف ذهنی و عملی‌مان اختصاص دهیم کار آسانی نیست؛ به‌خصوص در میانه‌ی این جهان به‌سرعت پیش‌رونده. یکی از روش‌هایی که می‌تواند کمی اوضاع را روبه‌راه کرده و ما را از این کلافگی و سردرگمی بیرون بیاورد بهره‌گیری از دانش و تجربه دیگران است.


در این یادداشت ۵ کتاب معرفی می‌کنیم که کمک می‌کنند کارهایمان را بهتر انجام بدهیم. اگر تصمیم دارید در وضعیت کاری و زندگی‌تان تغییراتی اعمال کنید و بهینه‌تر کار کنید، این تغییر را می‌توانید با رفتن به فروشگاه کتاب و خرید کتاب‌های معرفی‌شده در این یادداشت و خواندن و به‌کاربستن توصیه‌های آنها شروع کنید.


هفت عادت مردمان موثر


 کمی اگر دقت کنیم می‌بینیم باوجوداینکه هرکدام از ما آدم‌ها عادت‌های خاص به خود را داریم میان این عادت‌ها اشتراک‌هایی نیز پیدا می‌شود. عادت‌هایی ذهنی و یا رفتاری که روند زندگی ما بر پایه آنها شکل‌گرفته و موفقیت و یا شکست ما در هر کاری برخاسته از آنهاست و شانس و یا تصادف نقش چندانی در آن ندارند. استفان کاوی در کتاب «هفت عادت مردمان موثر» ماحصل سال‌ها بررسی و پژوهش خود را درزمینه عادت‌های رفتاری و ذهنی در اختیار ما می‌گذارد. این کتاب چنان تاثیرگذار بوده که تاکنون به ۴۰ زبان ترجمه‌شده و برای مدت‌ها در صدر فروش قرار داشته است.


قدرت عادت


«چارلز داهینگ» که قانون طلایی «تغییر عادت» را موثرترین روش برای به وجود آوردن تغییر و درنتیجه کسب موفقیت می‌داند، در این کتاب در سه بخش جداگانه‌ی «عادت‌های اشخاص»، «عادت‌های سازمان‌های موفق» و «عادت‌های جوامع» به شرح و توضیح مبانی و اصول علمی درزمینه عادت‌ها به زبانی ساده و همه‌کس فهم پرداخته است. این کتاب در حوزه کسب‌وکار چنان تاثیرگذار بوده که باوجود گذشت زمان همچنان در رده کتاب‌های تاثیرگذار برای مدیران از دانشگاه هاروارد قرار دارد.


برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال


داشتن یک برنامه مرتب و از همه مهم‌تر، پایبند ماندن به آن، مشکل بیشتر افراد است. همه ما تجربه برنامه‌ریزی‌ کردن‌های مختلف و شکست خوردن در آن‌ها را داشته‌ایم. اما رایدر کارول با روشش به نام بولت ژورنال به شما کمک می‌کند که برای همه بخش‌های زندگی خود برنامه بریزید، از برنامه‌ریزی لذت ببرید و به آن پایبند بمانید. در این روش شما از یک دفترچه خالی استفاده می‌کنید و روشی را یاد می‌گیرید که چگونه با استفاده از این دفترچه برای خود یک برنامه‌ریزی تخصصی داشته باشید.


دانلود کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال


۷ قدم تا عادت‌های موفق


برایان تریسی در کتاب ۷ قدم تا عادت‌های موفق، از عادات مخصوصی صحبت می‌کند که باعث موفقیت می‌شوند. او که سال‌ها در این زمینه‌ها تحقیق کرده است باور دارد که برای رسیدن به موفقیت باید عادات مخصوصی داشت. او با سفر به بیش از ۸۰ کشور دنیا به این نتیجه رسیده است که انسان‌هایی که در زمینه‌های کاری موفق هستند، عادات مخصوصی دارند. بنابراین تصمیم گرفت تا کتاب ۷ قدم تا عادت‌های موفق را بنویسد تا دیگران هم از راز موفقیت باخبر بشوند.


فرمول برنامه‌ریزی


  «دیمون زاهاریادس» نویسنده کتاب فرمول برنامه ریزی در این کتاب به توصیه‌هایی عملی در زمینه بهبود کارها و عملکرد افراد پرداخته است. توصیه‌هایی که همگی در راستای افزایش بازدهی و بهبود مدیریت زمان هستند. بهره‌گیری مناسب از این توصیه‌ها به ما کمک خواهد کرد تا زمان پیش روی خود در امور مختلف را به‌درستی مدیریت کرده و از نتایج حاصله رضایت کافی و وافی داشته باشیم.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته