دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 اسفند 1400 - 12:20
در گزارش آنا بخوانید؛

جولان امیکرون در اماکن پرتردد/ آیا ورود افراد بدون ماسک به مترو آزاد شده است؟

در چند وقت اخیر شاهد بوده‌ایم که در ایستگاه‌های مترو پایتخت مانند گذشته برخوردی با افرادی که اقدام به زدن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نمی‌کنند، صورت نمی‌گیرد.
کد خبر : 648879
ازدحام مترو

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، کرونا، بیماری که این روزها بعد از گذشته ۲ سال کم کم فروکش کرده و وقتی سری به سطح شهر تهران می‌زنیم، دیگر آن نگرانی ابتلا به این بیماری در بسیاری از هموطنان مانند گذشته دیده نمی‌شود که البته این ویروس طبق گفته مسئولان بهداشت و درمانی کشور همچنان فعال است و به دلیل خطراتی که دارد، نباید سهل‌انگاری از سوی مردم و مسئولان صورت گیرد.


طبق گفته متخصصان حوزه عفونی، در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان و عدم اجرای پروتکل‌های ابلاغی به دستگاه‌ها، امکان بروز مشکلات جدی‌تر در میان هموطنان در این روزها وجود دارد و یکی از جمله فضاهایی که می‌تواند در این راستا نگرانی‌هایی را به وجود آورد، شبکه ناوگان مترو تهران است.


آیا دستورالعمل‌های بهداشتی در مترو رعایت می‌شود؟


در همین راستا در چند وقت اخیر شاهد بوده‌ایم که در ایستگاه‌های مترو پایتخت مانند گذشته برخوردی با افرادی که اقدام به زدن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نمی‌کنند، صورت نمی‌گیرد و همین امر باتوجه به شلوغی و سربسته بودن فضای مترو، به شیوع این ویروس کمک می‌کند.




بیشتر بخوانید:


ایمن‌سازی بزرگراه بسیج توسط پلیس راهور / برنامه‌های پلیس برای ایمن‌سازی معابر شهر تهران


دستگیری ۶۰۱ متهم در طرح رعد/ گشت‌های ۱۱۰ دوبرابر افزایش یافت


بزرگراه مرگ، عنوانی برای بزرگراه آزادگان/ وقتی چشم‌های مسئولان به روی مشکلات بسته می‌شود




باتوجه به شیوع سویه امیکرون در کشور و تاکیدات فراوان مسئولان درمانی مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، انتظار می‌رفت که شرکت بهره‌برداری متروی تهران تنها به افرادی که اقدام به زدن کارت بلیط برای ورود نمی‌کنند اخطار ندهد و همانند قبل به صورت جد پای کار باشد تا از ورود افراد بدون ماسک به داخل مترو جلوگیری شود.


چراکه در این ناوگان حمل و نقل عمومی بسیاری از هموطنانمان به ویژه برخی افراد بیمار و سن بالا وجود دارند که یک سهل انگاری می‌تواند زمینه خطر را برای آن‌ها ایجاد کند. حال باتوجه به این موضوع، امید است مسئولان مترو تهران هر چه زودتر در زمینه برخورد با افرادی که بدون ماسک اقدام به ورود به ایستگاه‌ها می‌کنند اقدامات جدی را انجام دهد تا در آینده شاهد روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در پایتخت نباشیم.


انتهای پیام/۴۱۷۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته