دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 اسفند 1400 - 12:00
درخشان در گفت‌وگو با آنا:

مساوی دردی از پرسپولیس درمان نمی‌کند/ استقلال با فرصت‌طلبی 3 امتیاز را می‌خواهد

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: تساوی برای استقلال خوب است اما این تیم تلاش می‌کند تا با فرصت‌طلبی برنده دربی شود.
کد خبر : 648582
شهرآورد 97

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره تقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: بدون شک فینال زودرسی را شاهد خواهیم بود. تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی به مصاف یکدیگر می‌روند و هدفی جز کسب بهترین نتیجه نخواهند داشت. هر تیمی که بتواند در دربی برنده باشد، راه هموارتری را برای کسب عنوان قهرمانی طی خواهد کرد. در دیدارهای بزرگی چون تقابل استقلال و پرسپولیس آن تیمی به پیروزی می‌رسد که از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری را داشته باشد و باید دید در روز مسابقه وضعیت کدام یک از تیم‌های سرخابی بهتر است. پیش‌بینی این مسابقه کار بسیار دشواری است چون بارها اتفاقاتی رخ داده که نتیجه کاملاً برخلاف انتظار همگان رقم خورده است. پیش آمده پرسپولیس تا پیش از برگزاری دربی نتایج درخشانی داشته اما این مسابقه را واگذار کرده و برعکس آن نیز برای استقلال رخ داده است. به همین خاطر نباید نتیجه چنین مسابقه‌ای را حدس زد و تنها می‌توان پیش‌بینی کرد بخت کدام تیم بیشتر خواهد بود که من برای پرسپولیس بخت بیشتری قائل هستم.


وی با اشاره به اینکه شرایط هر دو تیم استقلال و پرسپولیس خوب است و می‌توانند برنده دربی ۹۸ باشند، خاطرنشان کرد: سرخابی‌ها در آخرین بازی خود پیروز شدند. پرسپولیس موفق شد در مسجدسلیمان تیم نفت را شکست دهد و استقلال در ورزشگاه آزادی از سد صنعت نفت آبادان گذشت. امتیازات نزدیکی به هم دارند و اگرچه استقلال در صدر است اما هیچ حاشیه امنیتی برای حفظ جایگاه خود ندارد. در دربی درایت، هوش، فرصت‌طلبی، تاکتیک‌پذیری و از همه مهم‌تر آمادگی انگیزشی دو تیم در تعیین تیم برنده نقش بسزایی دارد. مسلماً سرمربیان دو تیم باید بتوانند وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند تا تیم‌شان بتواند با وضعیت روحی مناسبی وارد زمین شود و از توپ و میدان بهره‌برداری بهتری ببرد.


پیشکسوت تیم پرسپولیس با یادآوری این موضوع که نتایج قبلی دو تیم نمی‌تواند در تعیین برنده دربی تأثیری داشته باشد، بیان کرد: هر بازی داستان متفاوتی دارد. اینکه استقلال در صدر قرار دارد و تا اینجای فصل بازنده نبوده مسلماً ضامن موفقیت این تیم در دربی نیست و اینکه پرسپولیس دو شکست در این فصل داشته هم دلیل بر ناکامی‌اش در مصاف فردا نخواهد بود. قطعاً تیمی که هدفش کسب قهرمانی است، باید بتواند نتیجه مد نظر خود را در دربی کسب کند. شاید تساوی هم برای استقلال خوب باشد اما پرسپولیس اگر کمتر از سه امتیاز در چنین مسابقه‌ای کسب کند مسلماً برای رسیدن به قهرمانی کار دشواری خواهد داشت. سرخپوشان محکوم به پیروزی هستند و شکست استقلال اهمیت ویژه‌ای برای آنها دارد. مسلماً سرخپوشان نباید اجازه دهند استقلال اهداف خود را پیاده کند و به نتیجه‌ای که مد نظر دارد دست یابد.




بیشتر بخوانید:





درخشان خاطرنشان کرد: بازیکنان خارجی دو تیم مسلماً در کسب نتیجه اهمیت زیادی دارند. هر چند در سال‌های اخیر کمتر پیش آمده تا بازیکنانی با کیفیت بالا در فوتبال ایران حضور داشته باشند ولی در حال حاضر برخی بازیکنان خارجی دو تیم، نفرات ارزنده‌ای هستند. اینکه استقلال در بیشتر بازی‌های خود با اندیشه تدافعی بازی می‌کند و به فکر استفاده از ضدحملات است، در تمامی بازی‌ها عامل برتری‌اش نمی‌شود. قطعاً آبی‌پوشان تلاش می‌کنند تا حداقل یک امتیاز از دربی بگیرند و حتی با فرصت‌طلبی به سه امتیاز برسند ولی پرسپولیس که می‌داند مساوی دردی از تیمش درمان نمی‌کند، با تمام توان تلاش خواهد کرد تا بتواند به پیروزی دست یابد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته