دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 اسفند 1400 - 11:19

کاشت ابروی هایپر نچرال چگونه انجام می شود ؟

ریزش ابروها موضوعی استرس زا و ناراحت کننده است. اما با راه حل های طبیعی ترمیم ابرو همچون کاشت ابرو، می توان به ابروهایی زیبا و پرپشت مجددا دست یافت. درست است که ایده کاشت ابرو از کاشت مو نشات گرفته است.
کد خبر : 648564
رپرتاژ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، ریزش ابروها موضوعی استرس زا و ناراحت کننده است. اما با راه حل های طبیعی ترمیم ابرو همچون کاشت ابرو، می توان به ابروهایی زیبا و پرپشت مجددا دست یافت. درست است که ایده کاشت ابرو از کاشت مو نشات گرفته است و ساز و کار متدها تقریبا مشابه است؛ با این حال ویژگی های مختلفی باعث تفاوت این دو عمل زیبایی می شود. برای دستیابی به ابروهایی هایپر نچرال با خواب طبیعی، بایستی نکات و ویژگی های خاصی هنگام کاشت ابرو در نظر گرفته و اعمال شوند. به دلیل اهمیت این موضوع در میزان رضایت بخش بودن نتایج کاشت ابرو، قصد داریم در این مطلب به کاشت ابروی هایپر نچرال با خواب طبیعی بپردازیم و از شما نیز می خواهیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


کاشت ابرو چیست ؟


امروزه داشتن ابروهایی پرپشت و ضخیم بسیار رایج است. از طرفی برخی از افراد یا به صورت ژنتیکی و از بدو تولد ابروهایی نازک دارند و یا به مرور زمان و به دلایل متعددی دچار ریزش ابرو می شوند. عوامل مختلفی مانند بیماری ها، مصرف برخی داروها، کندن یا اصلاح بیش از حد ابروها، استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی ابروها، افزایش سن، تغذیه نامناسب، اضطراب و استرس، سوختگی، شکستگی، عفونت، مشکلات ارثی یا ژنتیکی و ... می توانند باعث ریزش ابروها شوند. با این حال، داشتن ابروهای نازک باعث نمی شود که رویای دستیابی به ابروهایی پرپشت و زیبا تبدیل به واقعیت نشود! خوشبختانه پیشرفت علم باعث شده که بتوانیم با استفاده از روش های ترمیم ابروها، به ابروهایی پرپشت با فرم دلخواه دست یابیم. یکی از روش های ترمیم ابروها که به دلیل ظاهر طبیعی نتایج حاصل از آن و ماندگاری دائم العمر دارای محبوبیت زیادی است، کاشت ابرو است.


کاشت ابرو با هدف انتقال واحدهای فولیکولی سالم و مقاوم در برابر ریزش، از بانک مو که معمولا در پشت سر یا گوش ها قرار دارد، به ناحیه خالی از مو در ابروها صورت می گیرد. روش های متعددی برای کاشت ابرو وجود دارد؛ که همه آنها زیر مجموعه دو متد اصلی FUT و FUE یا FIT می باشند. در روش FUT که به کاشت نواری معروف است؛ به دلیل برداشتن تعداد فولیکول های مورد نیاز به صورت همزمان از ناحیه بانک مو، ایجاد یک برش نواری و بخیه غیر قابل اجتناب است. به همین دلیل در این روش نسبت به سایر روش ها، درد و خون ریزی بیشتری را خواهیم داشت. تجربه نشان داده است که کاشت ابرو به روش FUT چندان رضایت بخش نیست و ابروهای کاشته شده با این روش جلوه ای غیرطبیعی داشته و حالتی وز و شانه ای پیدا می کنند.


اما متدهای جدید کاشت ابرو مانند Micro FIT یا Super FUE، همگی مبتنی بر روش بدون جراحی FUE هستند. در این روش ها دیگر خبری از برش نواری نخواهد بود و تنها با ایجاد سوراخ های بسیار ریزی در ناحیه بانک مو، اقدام به برداشت فولیکول ها به صورت تکی می شود. بنابراین دیگر درد و خون ریزی زیادی را متحمل نخواهید شد. در این روش ها تارهای مو از ناحیه عقب سر برداشته می شوند. در این ناحیه تراکم موها بیشتر است و به دلیل قطر کمتر، شباهت موها به موهای طبیعی ابرو نیز بسیار بیشتر خواهد بود. جدیدترین متدهای مبتنی بر روش FUE، به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت مستقیم دست صورت می گیرند.


منظور از کاشت ابروی هایپر نچرال چیست ؟


کاشت ابرو با کاشت مو تفاوت هایی دارد که درصورت در نظر نگرفتن آنها، نتایج حاصل به هیچ عنوان رضایت بخش نخواهند بود. در واقع با درنظر گرفتن این تفاوت ها و نکات است که می توان به ابروهایی هایپر نچرال با خواب طبیعی دست یافت. در ادامه به این تفاوت ها اشاره می کنیم.



  • جهت رشد مو : یکی از ویژگی های اصلی موهای ابرو این است که جهت رشد تارهای مو در قسمت های مختلف آن یکسان نیست. اگر به ابروهای خود دقت کنید، متوجه خواهید شد که موهای ابرو در قسمت سر، تنه و دم ابروها دارای زاویه های متفاوتی هستند و همین موضوع باعث ایجاد فرم ابروها می شود. به همین دلیل در زمان کاشت باید به این تغییر جهت ها توجه ویژه ای نمود؛ تا ابرو حالتی طبیعی پیدا کند.

  • تفاوت جنس تارهای ابرو در بخش های مختلف آن : رنگ ، طول و ضخامت تارهای ابرو در بخش های مختلف آن متفاوت است و باید هنگام برداشت فولیکول ها به موضوع سنخیت تارهای موی ناحیه برداشت و کاشت توجه نمود.

  • زاویه قرارگیری فولیکول ها : موهای ابرو باید روی صورت فرد بخوابند و نباید از صورت فاصله داشته باشند؛ توجه به این ویژگی به پزشک کمک می کند که بهترین محل را برای برداشت موها انتخاب کند. معمولا پشت گوش ها و ناحیه پشت سر که خود حالتی زاویه دار دارند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

  • تکی بودن تارهای موی ابرو : موهای ابرو بر خلاف تارهای موی سر که به صورت دسته ای و چند تار مویی هستند، به صورت تکی رشد می کنند. به همین دلیل هم هست که روش های استخراج فولیکول که به صورت نقطه ای کاشت را انجام می دهند، روش های موفق تری برای کاشت ابروها هستند.

  • تفاوت چرخه رشد موهای سر و ابرو : معمولا موهای ابرو از اندازه خاصی بزرگ تر نمی شوند. این موضوع به این دلیل است که زمان قرار گرفتن در چرخه رشد این موها نسبت به موهای سر بسیار کمتر است. اگر پزشک تخصص کافی برای شناسایی منطقه مناسب برداشت فولیکول را نداشته باشد، موهای کاشته شده نسبت به موهای طبیعی ابرو با سرعت بیشتری رشد می کنند و به همین دلیل شخص نیاز دارد که با فاصله های زمانی بسیار کم آنها را کوتاه یا اصلاح کند.


درصورت رعایت این موارد است که می توان به ابروهایی هایپر نچرال دست یافت. در غیر اینصورت، با ابروهایی مواجه می شوید که هیچ شباهتی با ابروهای طبیعی شما ندارند و ظاهری نازیبا به صورت شما می بخشند.


کاندیدای مناسب کاشت ابرو


اکثر افرادی که یا به صورت ژنتیکی و از ابتدای تولد دچار کم پشتی ابروها هستند یا به دلایل مختلف دچار ریزش ابرو شده اند و یا حتی آنهایی که از فرم و شکل ابروهای خود رضایت ندارند، گزینه های مناسبی برای کاشت ابرو می باشند. معمولا افراد با بیماری‌های مربوط به موها نظیر آلوپسی آره‌تا، آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس که دچار ریزش ابرو شده‌اند، گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. کسانی که به دلایل سایر بیماری ها نیز دچار ریزش ابرو شده اند باید تا زمان درمان یا کنترل بیماری صبر کنند و کاشت ابرو را به تعویق اندازند.


افراد با شرایط زیر گزینه های مناسبی برای کاشت ابرو می باشند:



  • افرادی که به صورت ژنتیکی از از همان ابتدا ابروهایی نازک و کم پشت دارند.

  • افرادی که از شکل و فرم فعلی ابروهای خود راضی نیستند و تمایل دارند فرم جدیدی به ابروهای خود بدهند.

  • افرادی که به دلیل بیماری های زمینه ای یا پوستی دچار ریزش ابرو شده اند و اکنون بیماری آنها تحت کنترل قرار گرفته است.

  • افرادی که به دلیل آسیب های فیزیکی همچون شکستگی، سوختگی، جراحی و ... همه یا بخشی از ابروهای خود را از دست داده اند و یا می خواهند جای بخیه و زخم در ناحیه ابروی خود را بپوشانند.

  • افرادی که با استفاده از روش هایی همچون هاشور و تاتو ابروهای خود را ترمیم کرده اند ولی تمایل دارند با استفاده از کاشت ابرو، ظاهری طبیعی تر به آنها بخشند.

  • افرادی که به علت آرایش و اصلاح بیش از حد ابروها با موچین، دچار ریزش ابرو شده اند.


مراحل کاشت ابرو


برای دستیابی به ابروهایی هایپر نچرال و زیبا لازم است که مراحل کاشت ابرو به درستی طی شوند. این مراحل را در ادامه ذکر می کنیم.



  • طراحی ابروها : در این مرحله از زیباجو خواسته می شود که طرح و مدل ابروی مورد نظر خود را نشان دهد. سپس پزشک با اندازه گیری ها و اجرای نکات مختلف طرح را زیباتر می کند و آماده اجرا می نماید.

  • استخراج گرافت ها : برای کاشت ابرو معمولاً از ناحیه پشت سر، پشت گوش یا پایین گردن به عنوان بانک مو استفاده می شود. موهای ناحیه پشت سر، ضخیم، بلند و معمولاً چندتایی هستند؛ ولی موهای پشت گوش یا پایین گردن ظریف تر و کوتاه تر بوده و واحدهای فولیکولی تک تار مویی بیشتری دارند. برای آقایان که معمولا ابروهای ضخیم تری دارند، از ناحیه پشت سر و پشت گوش استفاده می شود. برای خانم ها که از ابروهای ظریف‌تری برخودارند، بیشتر از ناحیه پشت گوش و پایین گردن استفاده می شود.

  • کاشت گرافت ها : در مرحله بعدی گرافت ها آماده سازی می شوند و برای کاشت در محل مورد نظر در ابروها آماده می گردند. قبل از اقدام به کاشت، ناحیه مدنظر را بی حس می کنند. سپس با استفاده از تیغ های بسیار ریز که قطری بین ۰.۵ تا ۰.۷ میلی‌متر دارند، سوراخ هایی در طرح از پیش تعیین شده ابرو ایجاد و گرافت ها را درون آنها قرار می دهند. در این مرحله باید به جهت رشد موها و همچنین زاویه آنها نسبت به پوست دقت شود. اگر جراح از تجربه و مهارت کافی در کاشت گرافت ها برخوردار نباشد، نتیجه کاشت ابرو غیرطبیعی و نامطلوب خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته