دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 اسفند 1400 - 00:15
آقایی در گفت‌وگو با آنا:

نتیجه دربی تأثیر بسزایی در قهرمانی دارد/ بخت برتری پرسپولیس بیشتر از استقلال است

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: نفرات آماده‌تری در پرسپولیس حضور دارند و بخت این تیم را برای کسب برتری بیشتر از استقلال می‌بینم.
کد خبر : 648461
شهرآورد 97



عباس آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد رویارویی تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند و نتیجه‌ای که در دربی ۹۸ رقم می‌خورد در تعیین قهرمان این فصل تأثیر بسزایی خواهد داشت. بنابراین هدف سرخابی‌ها برتری در دیدار پیش رو خواهد بود. استقلال در این فصل صدرنشین شده اما برای حفظ جایگاه فعالی کار بسیار سختی دارد و دیدار با پرسپولیس چالش بزرگی برای این تیم خواهد بود. سرخپوشان قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر شمرده می‌شوند و برای کسب قهرمانی ششم، باید در دربی برنده شوند تا فاصله به ۳ امتیاز برسد و در ادامه فصل نیز نتایج لازم را کسب کننند تا با از دست رفتن امتیازات حریف سنتی، به صدر جدول صعود کنند.


وی ادامه داد: بخت پرسپولیس را برای برتری در دربی بیشتر از استقلال می‌بینم. در بیشتر نقاط زمین شرایط سرخپوشان بهتر است و از نفرات آماده‌تری بهره می‌برند. اینکه آبی‌پوشان به صدر رفته‌اند دلیل نمی‌شود موفق به حفظ چنین جایگاهی تا پایان فصل باشند. هر تیمی دارای نقاط ضعف و قدرت است و این موضوع درباره استقلال هم صدق می‌کند. پرسپولیس با آنالیز دقیق آبی‌ها به شکل و نوع بازی حریف آگاه می‌شود و می‌تواند با کنترل جریان مسابقه برنده از زمین خارج شود. خط دفاعی استقلال در این فصل بهترین آمار را ثبت کرده اما دلیل نمی‌شود در مصاف با پرسپولیس دروازه آبی‌ها بسته بماند. آمارها عامل پیروزی تیمی نخواهد شد و با توجه به کیفیت خوب بازیکنان تهاجمی پرسپولیس، می‌توان روی ضعف‌های فردی و تیمی دفاع استقلال برنامه داشت تا در پایان به پیروزی رسید.


پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: استقلال تیم دست و پا بسته‌ای نیست و با طرح و برنامه بازی خواهد کرد. آبی‌پوشان با توجه به اینکه ۶ امتیاز بیشتری دارند، رو به بازی تدافعی می‌آورند و به دنبال خلق ضدحمله روی ملات پرسپولیس هستند. باید به شکلی بازی کرد که حریف نتواند روی ضدحمله حساب کند و رسیدن به گل اول، شرایط بازی را به سود سرخپوشان تغییر می‌دهد. استقلال دوست ندارد تا بازنده باشد و ناچار به تغییر نوع بازی خود خواهد شد. این موضوع به عناصر تهاجمی پرسپولیس فضای بیشتری می‌دهد تا بتوانند به گل‌های بیشتری دست یابند. بازیکنان تیم یحیی گل‌محمدی باید فرصت‌طلب باشند و اجازه ندهند موقعیتی از دست برود. برای صعود به صدر جدول، باید در دربی برنده شد و اجازه نداد تا استقلال فاصله‌اش را حفظ کند. تمرکز بالا و دانستن قدر لحظات مهم به کسب سه امتیاز کمک می‌کند و پرسپولیس نباید به شکلی بازی کند تا در ادامه فصل حسرت فرصت کسب پیروزی را در دربی بخورد.




بیشتر بخوانید:





آقایی در مورد اینکه وضعیت گلرهای پرسپولیس و استقلال را چگونه ارزیابی می‌کند، عنوان کرد: دروازه‌بان در موفقیت تیمش نقش مهی دارد. هر دو تیم از گلرهای آماده‌ای بهره می‌برند و کادر فنی باید از لحاظ روحی روانی آنها را آماده دربی کنند. حامد لک در این فصل یکی دو اشتباه داشته اما بهتر است به او فرصت بازی در دربی داده شود. احمد گوهری هم ذخیره مطمئنی برای او خواهد بود ولی بهتر است سرمربی تیم پای لک بماند و فرصت حراست از دروازه پرسپولیس را از وی نگیرد. استقلال هم دروازه‌بان‌های خوبی دارد و سید حسین حسینی به احتمال فراوان بازی می‌کند. برای موفقیت یک تیم باید تمامی اعضای آن تلاش کنند و درخشش دروازه‌بان یکی از عوامل خواهد بود. باید اعضای تیم همچون حلقه‌های به هم پیوسته زنجیر عمل کنند تا بتوانند به هدف مدنظرشان دست یابند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته