دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1400 - 17:29

پرمطالعه‌ترین کتاب‌های الکترونیکی در سال ۱۴۰۰

در این یادداشت، ۵ کتاب الکترونیکی متنی و کتاب صوتی را که در دسته‌ی پرمطالعه‌ترین کتاب‌های سال ۱۴۰۰ در اپلیکیشن طاقچه قرار دارند، معرفی می‌کنیم.
کد خبر : 648419
image-20220315172732-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا انتخاب کردن برای برخی افراد، کار سختی‌ست. به‌خصوص زمانی که گزینه‌های بسیاری مقابل‌مان قرار دارد. انتخاب کتاب هم استثناء نیست و حتی کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای را هم ممکن است به دردسر بیندازد. برای همین است که لیست‌های زیادی مانند «پرفروش‌ترین کتاب‌ها»، «کتاب‌هایی که قبل از مرگ باید خواند» و... محبوب شده‌اند و روزبه‌روز بر تنوع آن‌ها افزوده می‌شود. در این میان، آگاهی از «پرمطالعه‌ترین کتاب‌ها» هم می‌تواند جذاب باشد و گزینش را ساده‌تر کند. در این یادداشت، ۵ کتاب الکترونیکی متنی و کتاب صوتی را که در دسته‌ی پرمطالعه‌ترین کتاب‌های سال ۱۴۰۰ در اپلیکیشن طاقچه قرار دارند، معرفی می‌کنیم.




باشگاه پنج صبحی‌ها


با خواندن این کتاب درمی‌یابیم که چگونه می‌توانیم با ایجاد یک تغییر در سبک زندگی خود، و سحرخیز شدن، خلاقیت و موفقیت را به زندگی خود دعوت کنیم. کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها داستانی خیالی اما الهام‌بخش است. در این داستان با زندگی یک هنرمند، یک کارآفرین و یک سرمایه‌دار آشنا می‌شویم. این افراد هم کدام در زندگی خود مشکلاتی دارند و در تلاش هستند تا با گفتگو با یکدیگر و یافتن راه حل، مشکلاتشان را به نوعی حل کنند.



معجزه شکرگزاری


این کتاب یکی از کتاب‌های نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، راندا برن است. او در این کتاب با زبانی ساده و تمرین‌هایی مناسب به مخاطب آموزش می‌دهد که چگونه می‌تواند همه‌ی آنچه را که دارد، ببینید و با سپاسگزار بودن برای همه‌ی آنها، زندگی خود را تغییر بدهد.


دانلود کتاب معجزه شکرگزاری



جزء از کل


استیو تولتز در این کتاب خانواده عجیب دین را به شما معرفی می‌کند خانواده‌ای که با هم و با اطرافیان خود روابط خاصی دارند. جسپر دین پسر مارتین داستان را روایت می‌کند. محور داستان جز از کل رابطه بین جسپر و پدرش است؛ پدری باذکاوت و فیلسوف‌مآب که سعی دارد نظرات و عقایدش را به پسر منتقل کند؛ اما جسپر همیشه از تحمیل عقاید پدرش فراری بوده است. او نمی‌خواهد شبیه پدر شود و فکر می‌کند به دلیل تربیت عجیب پدر و زخم‌زبان‌هایش کودکی جالبی را نگذرانده است، او سعی می‌کند دور از پدرش زندگی و کار کند، کمی بعد، تری عموی جسپر هم که مردی خوش‌چهره، ورزشکار و خوشرو اما با یک اشتباه بزرگ در زندگی است، وارد داستان می‌شود و کش و قوس روابط جسپر با پدر و حالا عمویش، بالا می‌گیرد.


نسخه‌ی صوتی این کتاب را رادیو گوشه منتشر کرده است. اگر از دوستداران کتاب‌های صوتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه‌ی دانلود کتاب صوتی رایگان در طاقچه بزنید. حتما کتاب‌های خوبی پیدا خواهید کرد.



درمان شوپنهاور


اروین یالوم در کتاب درمان شوپنهاور فلسفه و مفاهیم روانشناسی را به هم آمیخته است. داستان کتاب از زبان سوم شخص بیان می‌شود. فیلیپ و جولیوس که شخصیت‌های اصلی این داستان هستند، در طی ماجرایی با یکدیگر آشنا می‌شوند. فیلیپ مردی گوشه‌گیر است. او به اعتقادات فیلسوف مشهور، شوپنهاور پایبند است. جولیوس یک روان‌درمانگر است که به بیماری سرطان مبتلا شده است..


دوست‌داران رمان و کتاب روانشناسی و فلسفی از شنیدن کتاب صوتی درمان شوپنهاور لذت می‌برند.



کار عمیق


کال نیوپورت در کتاب کار عمیق به توضیح این مساله‌ی مهم پرداخته است که چطور می‌توان از زمانی که هر روز بیهوده صرف مجازی می‌کنیم، بکاهیم و به کار عمیق بپردازیم. او در فصل اول کتاب مثال‌هایی از زندگی افراد موفق و کار عمیق به روش آن‌ها زده است. در فصل‌های دوم و سوم کتاب کار عمیق، با توضیح دادن مفهوم و قواعد کار عمیق، نحوه و قدرت تمرکز کردن بر یک کار مشخص را بیان کرده است.



برادران کارامازوف


براردان کارامازوف، یکی از بهترین کتاب های داستایوفسکی است. این اثر شاهکاری است که برخی از منتقدان آن را نه‌تنها متعلق به ملت روسیه بلکه متعلق به همه ملت‌های جهان دانسته‌اند.


فئودور داستایفسکی این اثر را تقریبا در پایان عمرش نوشت، دو سال پیش از مرگش، البته پیش از نوشتن و انتشار، سال‌ها روی آن کار کرده بود. می‌گویند فئودور داستایفسکی داستان برادران کارامازوف را بر اساس ماجرایی واقعی که در زندان از زبان یک همبندی شنیده بود، نوشته است. داستان کشته شدن پدری و اتهام ناحق قتل، به پسری که هسته اصلی داستانش شد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته