دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1400 - 17:39

درخواست برخی مدیران سرخابی‌ها از دادستان کل کشور

مدیران عامل پیشین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با ارسال نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور درخواستی را با وی مطرح کردند.
کد خبر : 648416
هواداران استقلال پرسپولیس

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، مدیران عامل پیشین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام‌ و المسلمین جعفر منتظری، درخواستی را با وی در میان گذاشتند.


متن نامه به شرح زیر است:


دادستان محترم کل کشور
جناب آقای حجت الاسلام‌ و المسلمین جعفر منتظری
با سلام و احترام..
ضمن تشکر و قدردانی از هوشمندی، دغدغه و درایت جنابعالی در خصوص چگونگی واگذاری دو باشگاه بزرگ و مردمی استقلال و پرسپولیس، جمعی از مدیران عامل ادوار این دو باشگاه همسو با نگاه جنابعالی در مورد فرآیند واگذاری این دو باشگاه نگران و این روش را برای آینده کشور هزینه‌ساز از ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌دانیم از این رو مطالبی به شرح ذیل تقدیم می‌داریم در صورتی که صلاح دانستید جهت توضیحات بیشتر در خدمت جنابعالی خواهیم بود.


1. با توجه به سند مترقی تحول دولت مردمی که از جانب ریاست محترم جمهور به وزرای محترم و دستگاه و سازمان‌های دولتی ابلاغ گردیده، اقدامات اخیر و نحوه واگذاری به صورت افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم دولت، با نحوه واگذاری باشگاه در سند موصوف که به صورت پیمان مدیریت و تحت شرایط و الزامات مربوطه تعیین و تکلیف گردیده مغایرت دارد. فلذا ضمن مطالبه دلایل اقدامات انجام شده توسط سازمان خصوصی سازی، اعتبار و سایر موضوعات مندرج در سند مترقی تحول مردمی را نیز دچار خدشه نموده و ضمانت اجرایی تکالیف سایر دستگاه‌ها در این سند نیز قابل دستیابی و تحقق نخواهد بود.


2. با توجه به زیان انباشته انبوه این دو باشگاه و عدم ارائه برنامه مدون در تضمین و دسترسی به منابع درآمدی پایدار و نیز عدم توجه به بودجه عملیاتی و قابل انطباق با درآمدهای موصوف، دستیابی به سوددهی را ناممکن نموده و با فرض شرایط عالی و استفاده از حق پخش و قوانین کپی رایت و در نتیجه سودآوری باشگاه‌ها، با رعایت الزامات قانونی در تأمین اندوخته‌های قانونی و احتیاطی با توجه به نسبت سرمایه آنها و سایر تکالیف مندرج در قانون تجارت و اساسنامه، امکان پرداخت سود به سهام در اختیار مردم غیرممکن می‌باشد، لذا از جنبه‌های اقتصادی و برگشت منابع مادی سرمایه‌گذاران چالش های اجتماعی را به وجود آورده و نهایتاً هزینه‌های برخی از بی‌تدبیری‌های احتمالی، ورود ارکان نظام جهت پاسخگویی به مطالبه اجتماعی را فراهم می‌کند! همانگونه که در برخی اقدامات مشابه در سنوات اخیر مشاهده شده است.


3. شیوه افزایش سرمایه با صرف سهام، برای موضوعات مشابه کارآمدی نداشته و مضافاً این روش و ماهیت صرف سهام با ماهیت واگذاری در تناقض می‌باشد، از این رو انتظار دارد با جلوگیری در پذیره‌نویسی و عدم دریافت منابع نقدی آن توسط باشگاه‌ها، سرفصل‌های مصارف آن را مشخص نموده و از هزینه کرد آن و پرداخت بدهی‌ها جلوگیری و صرفا در سرمایه گذاری و تامین زیر ساخت ها و ایجاد ارزش افزوده باشگاهها صف شود تا از منابع و عایدات آتی آن بدهی‌ها و هزینه‌ها پرداخت گردد.


4. الزامات و قوانین مدنظر مجامع بین‌المللی فوتبال در این شیوه رعایت نگردیده و کماکان سهام مدیریتی و مالکیت دو باشگاه در اختیار دولت و وزارت ورزش بوده و لذا عواقب ناشی از عدم حضور این باشگاه‌ها در مسابقات مرتبط با کنفدراسیون آسیا رفع نگردیده است.


5. با توجه به عدم اقناع سوالات پیرامون موضوعات این باشگاه که بخش اعظم ان در صورت های و گزارشات حسابرسی باشگاه ها منعکس شده است ، ثبات در دارائیها و نظام و ساختار باشگاه بصورت قابل اتکا و اعتمادی ایجاد نشده است و با اغماض و بهره مندی از اصل احتیاط وضعیت ترازنامه و حقوق مالکان سهام انها بصورت مشروط مطلوب ارائه شده است ، لذا هیات مدیره با توجه به نظام و ساختار موجود امکان رفع تکالیف و محدودیت های در گزارش حسابرسی و بازرسی را ندارد.


والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته


جمعی از مدیران عامل ادوار باشگاه پرسپولیس و استقلال


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته