دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1400 - 18:56
جشنواره امامت و مهدویت/ حجت‌الاسلام آیتی:

مهدویت چشم‌اندازی برای مسلمانان است

مدیرگروه امامت و مهدویت مرکز مطالعات حوزه علمیه قم با بیان اینکه جهان امروز به‌شدت نیازمند چشم‌انداز است، موضوع مهدویت را چشم‌اندازی برای مسلمانان دانست.
کد خبر : 648157
مهدویت



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شیراز، بیست و هشتمین نشست علمی مهدویت به همت دبیرخانه مهدویت استان فارس با موضوع مهدویت به‌مثابه چشم‌انداز امت اسلام و با سخنرانی حجت‌الاسلام نصرت‌الله آیتی مدیرگروه امامت و مهدویت مرکز مطالعات حوزه علمیه قم و مؤلف کتاب‌های متعدد در حوزه مهدویت به‌صورت برخط و با شرکت جمع کثیری از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد فارس برگزار شد.(بیشتر بخوانید)


در این نشست مدیرگروه امامت و مهدویت مرکز مطالعات حوزه علمیه قم اظهار کرد: جهان امروز به شدت نیازمند چشم‌انداز است. در قرن بیست و یکم که ناامنی و افسردگی دنیا را فراگرفته است، باید چشم‌انداز داشت تا از این منجلاب نجات پیدا کرد. در حقیقت چشم‌انداز مقوله‌ای است که ما غافل مانده‌ایم؛ چشم‌انداز ضرورتی برای حیات معقول انسان است.


حجت‌الاسلام نصرت‌الله آیتی توضیح داد: اگر از منظر دین نگاه کنیم، نه تنها ضرورت دارد که چشم‌انداز نگر باشیم، بلکه ما از اول چشم‌انداز نگر آفریده شده‌ایم. خداوند انسانی را که آفریده، انسان چشم‌اندازنگر است؛ بنابراین کاری که نخبگان باید بکنند، این است که چشم‌اندازی متناسب با ظرفیت وجودی انسان انتخاب کنند.


وی تأکید کرد: انسان به لحاظ اینکه عاقل است، وقتی فعالیتی را آغاز می‌کند، برای خودش آرمانی دارد. انسان کارش خالی از هدف نیست و اهداف مهم هستند. انسان افق بلندی دارد و تلاش می‌کند تا به آن دست یابد.


این پژوهشگر حوزه مهدویت بیان کرد: مهدویت یک چشم‌انداز برای مسلمانان است. پیامبر(ص) می‌فرماید «نقطه آرمانی امت من تشکیل حکومت جهانی به رهبری معصوم است. اولاً حکومت امت اسلامی باید دنبال قدرت باشند؛ چراکه بدون قدرت کار دین و دنیا سامان نمی‌گیرد. ثانیاً حکومت عدل جهانی است. شما به کمتر از حکومت جهانی راضی نباشید و تلاش کنید حکومت جهانی تشکیل دهید. سوماً رهبر و مقتدای حکومت، انسان معصوم است؛ ما نباید به کمتر از معصوم راضی شویم.


آیتی سقف تاریخ را در اندیشه مهدویت، حکومت جهانی معصوم برشمرد و متذکر شد: همت بلند جوان شیعه باید حکومت معصوم باشد؛ چراکه اگر ما در دوره غیبت حکومت فقیه داریم؛ اما آرمان ما نیست. آرمان ما حکومت معصوم است، ولی فقیه وظیفه‌اش آماده‌کردن زمینه برای آمدن حضرت مهدی(عج) است و در دوران غیبت ما وظیفه داریم زیر نظر فقیه باشیم، فقیه باید بسترها را فراهم کند.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته