دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1400 - 13:47
حسینی:

دانش‌آموزان بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه و به مطالبه مردم تبدیل کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دانش‌آموزان بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کرده و به مطالبه مردم تبدیل کنند.
کد خبر : 648078
سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در نشست اعضای بسیج اساتید مراکز آموزش عالی استان لرستان



به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه جامعه خبرگزاری آنا، محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم رونمایی از مجموعه چهل جلدی گام به گام پیوست نوجوانانه بیانیه گام دوم انقلاب و بزرگترین رویداد دانش‌آموزی بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان نقش دانش آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مدیران ما تاکنون حاضر نبودند درباره بیانیه صحبت کنند اما با آمدن دولت سیزدهم به بیانیه گام دوم توجه شد و در سند تحول دولت و تدوین برنامه هفتم توسعه می‌بینیم که مبنای‌شان بیانیه گام دوم هستند.


وی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی عدالت است، به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: باید شما دانش‌آموزان خوب بیانیه گام دوم انقلاب را بفهمید و باید بیانیه گام دوم مطالبه مردم شود.


حسینی با اشاره به ظلم و بی‌عدالتی در دنیا و وجود بحران معنویت، ادامه داد: با توجه به اینکه بیانیه گام دوم به عدالت و راستی و پیشرفت توجه دارد، حتما انسان‌ها با فطرت معنوی مجذوب آن می‌شوند.


معاون پارلمانی رئیس جمهور به وضعیت ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و خطاب به دانش‌آموزان، گفت: به سادگی این سربلندی و عزت فراهم نشده است و این موضوع بار مسؤولیت شما را سنگین می‌کند.


در ادامه حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: در طی چند سالی که از پیام مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب اسلامی با عنوان بیانیه گام دوم گذشته است و شاهد عملکردهای مختلفی بودیم. در این راستا اتحادیه تلاش کرده است تا سهم و نقش دانش‌آموزان در ارتباط با بیانیه گام دوم را استخراج کند؛ تلقی که از دانش‌آموزان در بیانیه گام دوم هست، این بوده که آنها افسران جدی جنگ‌ نرم در آینده انقلاب هستند.


تاریخی با اشاره به ایفای نقش دانش‌آموزان در آینده انقلاب اسلامی، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند مدرسه را گام دومی کنند. کار تمدنی کاری یکی، دو روزه نیست و گام‌های متعدد می‌خواهد و مدرسه می تواند اولین گام به سمت جامعه تمدنی باشد.


دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش‌آموزان بدانبد که می‌توانید و دست‌اندرکاران و مسؤولان از شما توقع دارند.


وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: ترسیم مسیر آینده به وضوح و با دقت نظر در بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است. این متن به عنوان سند بالادستی جدی یاد می‌شود پس باید تلاش کنیم تا تصویر شفاف و صریح از متن انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان داشته باشیم. بعد از جلسات اندیشه‌ورز، به این نتیجه رسیدیم که ممکن است دانش‌آموزان در برخی مفاهیم دچار ابهام باشند و بر همین اساس تولید ۴۰ جلدی کتابچه‌هایی را آغاز کردیم و در این راستا از ابزار هنری، پادکست و ... استفاده کردیم.


در این مراسم تعدادی از دانش‌آموزان دختر انجمن اسلامی، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اسماعیل بحری‌زاده قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حضور داشتند.


انتهای پیام/۴۱۷۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته