دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1400 - 13:03
منافی در گفت‌وگو با آنا:

دروازه‌بان‌ها پاشنه آشیل استقلال و پرسپولیس در دربی هستند/ یک امتیاز دربی به درد تیم گل‌محمدی نمی‌خورد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: استقلال به کسب یک امتیاز دربی هم راضی است و پرسپولیس نباید اجازه دهد آبی‌پوشان به تساوی برسند.
کد خبر : 648051
شهرآورد 97



جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره مصاف پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: همه می‌دانند دربی سرخابی شرایط متفاوتی با تمامی بازی‌های دیگر دارد. دربی ۹۸ به واسطه وضعیتی که دو تیم در جدول رده‌بندی دارند اهمیت ویژه‌تری پیدا کرده است. استقلال با ۵۴ امتیاز در صدر جدول ایستاده و پرسپولیس با ۴۸ امتیاز در رتبه دوم است. فاصله ۶ امتیازی سرخپوشان با آبی‌پوشان، چاره‌ای جز کسب پیروزی برای این تیم نمی‌گذارد و احتیاج مبرم برای کسب ۳ امتیاز را مشخص می‌کند. تساوی در دربی سودی ندارد و یحیی گل‌محمدی باید جانب احتیاط را رها کند و به دنبال ارائه نمایشی هجومی باشد تا برتری در این مسابقه فاصله را به ۳ امتیاز کاهش دهد. استقلال از تساوی بدش نمی‌آید و به یک امتیاز راضی است چون با توجه به اینکه ۷ بازی پس از دربی دارد به قهرمانی نزدیک می‌شود.


وی ادامه داد: پرسپولیس محکوم به کسب پیروزی است اما نباید بازی عجولانه را در دستور کار قرار دهد و هوشمندانه و حرفه‌ای بازی کند. خط دفاعی استقلال در این فصل گل‌های خورده کمی داشته و بهتر از سایر تیم‌ها عمل کرده است اما این خط دفاعی شکننده است و می‌توان از سد آبی‌پوشان عبور کرد. مهدی ترابی و وحید امیری بازیکنان توانمندی هستند و اگر سرحال و آماده باشند فشار مضاعفی را به سازمان دفاعی استقلال خواهند آورد. آنها می‌توانند فرصت‌های زیادی را برای مهاجمان تیم فراهم کنند تا بتوانیم شاهد برتری تیم باشد. البته بازیکنان خط حمله باید فرصت‌طلب باشند و موقعیتی را از دست ندهند. رقابت برای قهرمانی به شدت میان سرخابی‌ها وجود دارد و پرسپولیس برای آنکه جذابیت این رقابت‌ها را بیشتر کند نیازمند شکست رقیب سنتی‌اش است. انتظار می‌رود این پیروزی رقم بخورد و باید منتظر واکنش استقلال به حملات پرسپولیس بود.


پیشکسوت تیم پرسپولیس با اشاره به نگرانی هواداران و پیشکسوتان تیمش بیان کرد: خط دفاعی پرسپولیس این فصل صلابت فصول اخیر را نداشته و دروازه‌بان‌ها نیز هفته‌های خوبی را سپری نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند پاشنه آشیل تیم شود و مانع رسیدن به برتری شود. سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف، علی نعمتی و حتی علیرضا ابراهیمی بازیکنان تیم در دفاع میانی هستند. اگر در روز بازی با استقلال شاهد اشتباهی از سوی مدافعان باشیم امکان کسب برتری کاهش می‌یابد اما اگر دروازه پرسپولیس در دربی ۹۸ باز نشود احتمال کسب برتری به مراتب افزایش خواهد یافت. استقلال بازیکنان فرصت‌طلبی دارد و اگر به مهاجمان آن موقعیتی داده شود احتمال رسیدن به ۳ امتیاز دربی که اهمیتت زیادی دارد تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.




بیشتر بخوانید:





منافی با یادآوری این موضوع که اولویت استقلال گل نخوردن و رسیدن به گل در ضدحملات است، تصریح کرد: آنالیز دقیق استقلال به کادر فنی کمک می‌کند تا استراتژی خوبی به بازیکنان داده شود. پرسپولیس نیاز به برتری دارد و باید دروازه آبی‌پوشان را باز کند اما حملاتی که باعث شود تا فضای خوبی برای ضد حمله به حریف داده شود اصلاً توصیه نمی‌شود. سرخپوشان باید با برنامه‌ریزی دقیقی حمله کنند و اجازه خلق ضدحمله را از حریف سنتی بگیرند. اگر پرسپولیس بتواند به گل اول مسابقه دست یابد شرایط تغییر می‌کند و این استقلال است که ناچار می‌شد بازی محتاطانه و دفاعی را رها کند. این موضوع فرصت تدارک ضدحمله را به پرسپولیس می‌دهد و احتمال کسب پیروزی با اختلاف بیش از یک گل را فراهم خواهم کرد. کلید برتری پرسپولیس رسیدن به گل نخست مسابقه است.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب